Har gått ner mycket i vikt
jag vill ha hjälp  men jag kan inte, jag har gått ner i vikt väldigt mycket och jag är glad över det men jag kan inte se det i spegeln själv jag ser mig själv som ungefär 10 gånger tjockare, jag äter runt två eller ett mål om dagen, jag har pratat med mina föräldrar om det här och dom säger att dom förstår men det gör dom inte, jag gråter varje dag och så fort jag ätit något som jag inte planerat och ibland äter jag mer än vad jag hade tänkt och då blir hela dagen förjävlig, den ända som förstår mig lite är en person på instagram och en person i skolan men jag har sportlov nu och vill bara prata med men jag har inte ens hans nummer, jag orkar bara inte mer och mina föräldrar säger att jag kommer tycka om mig själv när jag går upp i vikt men jag kommer inte göra det jag är redan så jävla tjock. Det här började för kanske ett år sedan men har gått ner extremt mycket på ungefär 3 månader xx kg till xx har jag gått ner på 3 månader, vet inte hur jag ska tycka om mig själv igen
Hatar mig själv

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Va bra att du skrev till oss och det som bekymrar dig. Du frågar om hur du ska kunna tycka om dig själv igen. Det är ju en viktig och bra fråga du har. Nu känns det kanske för dig som att det inte finns någon hjälp att få och att du måste må som gör resten av ditt liv.
Min erfarenhet är att det finns hjälp att få. Det gäller att våga söka upp den och sedan våga ta emot den hjälp som man kanske får. Om dina föräldrar har svårt att förstå din oro kanske du kan behöva vända dig till någon annan först.
Jag tycker att du ska söka upp skolsköterskan på din skola. De brukar vara duktiga på mat- och viktproblem. Då kanske hen sen kan hjälpa dig att prata med dina föräldrar och hur du har det och om du behöver söka hjälp någon annan stans. Ni kanske vänder er till BUP eller till någon enhet som är specialiserade på att hjälpa när det är bekymmer runt vikt och mat. Sånt brukar skolsköterskorna vara duktiga på.
Lycka till!