Har anorexi och är djupt deprimerad
Hej bup
jag är en tjej som har haft anorexia på jättelänge. Jag är 13 år idag och har haft nu anorexia i 1 år (sen jag var 12) allt började med att jag ville bara gå ner i vikt trotts att jag var normalviktig i tioårsåldern. Men jag kände mig skittjock fast dom flesta i min klass var fetare än mig. Det är inte så att jag inte har ätit NÅGONTING i 2 år, men jag äter så pyyyyyytelitet. Jag äter en liten tugga äpple till frukost varje dag (ibland något annat) jag skippar alltid skollunchen och ljuger för mina föräldrar att jag inte är hungrig på middagen. Ibland åt jag lunch och middag men i pyttesmå mängder. Det händer väääldigt sällan att jag äter stora mängder onyttig mat som jag undviker. Så fort jag äter mer än det jag ska göra så spurt jag ut maten. Jag motionerar i timmar varje dag. Jag orkar att motionera i 5 timmar varje dag och vilar typ aldrig. Jag fryser konstant och väger mig konstant. på bara 1år har jag  bara gått upp 1cm i längden (från 150-151) och jag väger mig konstant. På bara 1 år har jag ätit under XXX kcal och det brukar hända sällan att jag äter mer än XXX kcal om dagen. Mina föräldrar är skitarga på mig och skriker på mig för att jag har anorexi och att jag måste äta. Nu är jag typ smalast i klassen. Innan jag hade anorexi så mådde jag bra och var normalviktig. Jag var ca 150 och vägde kanske 47 kg och nu har jag typ gått ner XX kg  skolsystern säger att jag är ovanligt underviktig och att jag inte växer som jag ska. Jag får självmordstankar om mig själv och blir djupt deprimerad varje dag. Jag skär mig en hel del och blöder mycket. Jag stänger alltid rummet och har det mörkt inne och gråter konstant. Jag går aldrig ut med min familj och kompisar längre. Jag hatar mig själv så jävla mycket. Jag har åkt in i sjukhus flera gånger och har varit nära döden flera gånger och svimmat massor. Jag vågar själv inte gå till skolan fast jag måste. När jag går till skolan hör jag: jävla spinkig, smalls, gå upp i vikt, ät mer, osv. Etc mina kompisar säger så till mig och nu har jag inga kompisar längre. Ingen pratar med mig.... inte ens min familj. Jag vet inte vart jag ska ta vägen för mitt liv. Jag kan inte gå ifrån mitt mörka blodiga självmordsrum... jag är redo att dö. Jag har försökt ta självmord flera gånger men det går inte. Jag är rädd för att ta kniven rakt i mitt hjärta. 🔪 💔 🩸 jag vill bli påkörd men vill samtidigt inte. Jag har också förlorat massor av extrakilon p.g.a av att jag har förlorat så mycket blod och hud från skäring. Mina ben ser ut som en bambupinne och min mage har plattats ner till ryggen, och mina kinder har åkt ner till min rum. Min hy är tunn och torr och ful. Jag hatar mig själv.....
SNÄLLA HJÄLP MIG JAG GRÅTER KJ OCH BLÖDER JAG VILL DÖ NU KAG ORKAR INTE LÄNGREEEEEE 😭😭😭😭😭😭🔪🔪🔪🔪🩸💔💔💔🥺🥺🥺🖕🖕💀
Hej

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du skriver till oss när du har det så här extremt jobbigt och mår så här enormt dåligt som du gör.
Du har en jättesvår anorexi och som du behöver få rätt behandling för. Jag gissar att dina föräldrar är rädda att du ska dö och att de är så desperata över att du inte kan äta mer.
Det är varken ditt fel eller dina föräldrars fel att det är så här svårt nu - dina föräldrar är säkert helt förtvivlade och förkrossade och det är därför de skriker. Lika förtvivlade som du berättar att du är.
Du måste vara så utmattad och det är lätt att förstå att du inte orkar må så längre.
Det här måste du ha hjälp med för att kunna komma ur. Hur mörkt och svårt allt känns nu så kan du bli frisk igen, men du måste kämpa för dig själv och göra allt du kan för att hitta din kraft att kämpa mot anorexin.
Shedo så kan du läsa mer om det och få hopp från andra som gått igenom liknande svåra saker som du nu kämpar med.
På flera håll finns det behandlingscenter som är speciellt inriktade på att ge särskild behandling för just svår anorexi hos barn och unga.
Där finns det väldigt bra behandling mot anorexi som hjälper både mot din svåra anorexi-ångest, och så du kan få hjälp att steg för steg våga öva dig på att kunna äta igen.
För hur hopplöst än allt känns för dig nu så kan du bli frisk igen så du kan leva ett bra och roligt och intressant liv.
Allt det finns också där ute och väntar på dig -  även om du kanske inte alls kan tro på det där du befinner dig just nu mitt i din kroppslig och psykiska utmattning.
Du och dina föräldrar kan ringa direkt till din BUP-mottagning så kommer de hjälpa er så du får komma till den behandling som du behöver.
Var rädd om dig - du kan klara det här!!