Inte nöjd med min kropp
Jag har aldrig vart nöjd över min kropp men har börjat gilla den lite mer nu men det är bara ett problem... jag hatar hur mina tarmben tror jag set heter (skelettet under midjan typ) men kg tycker att dom ser breda ut, och att dom inte passar min kropp. Jag hatar dom så mycket och tycker Att jag ser bred ut när min mage från sidan inte är bred alls. Det har kanske låter lite konstigt men när man har nuckor så det det vanligt ut men när man inte har några när man ska byta om t.ex så tycker jag att kg ser såååå ful ut och mår dåligt över dom:(
men frågan är: kan man föra något för att få lite smalare tarmben (benen under midjan)? Snälla för hatar att se dom och att känna att jag inte kan göra något åt det:(
snälla hjälp mig..
jag vet inte om det här spelar någon roll men: jag är en tjej som är 12  år fyller 13 i år (2020) tränar 4 gånger i veckan. Inte för att det hade spelar någon roll, men det är inte det att jag är tjock eller något för är i te det utan det är bara den delen av skelettet.
har tyckt så här sen jag gick i årskurs 1-2 typ går i 6 nu så har hart ett ”krops komplex i typ 4-5 år så det är ingen tillfällig sak tyvär:(
tacksam för svar eller tips på hur man får smalare under midjan (tarmbenet) som till exempel tränings tips, eller något man kan göra för att få smalare där. (DDT är inte midjan) sök på tarmben om ni inte ver vad det är
det här är nog jätte konstigt men aja.
Hälst anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Vad tråkigt att du inte är riktigt nöjd med din kropp! Man bestämmer ju -för det mesta - inte själv hur kroppen ska se ut. Men kanske bestämmer man själv hur man vill att kroppen ska se ut -vilken kropp som man skulle vilja ha. Och ibland kan det bli en mer eller mindre stor skillnad mellan hur man tycker kroppen ser ut och hur man skulle vilja att den såg ut. Det kan kännas orättvist och smärtsamt. Lusten att kunna ändra kroppen kan bli stor och kännas som en lösning.
Jag tycker du ska gå till din skolsyster och prata med hen om  din kropp och vad du tycker är fult. För jag tänker att hon är van att se unga kvinnokroppar som växer och förändras så snabbt i din ålder.
Kanske kan du också berätta för hen att du har ett kroppskomplex. Jag tror det är ganska lätt att få ett komplex i din ålder när kroppen förändras så fort. Men du har ju inte vuxit färdigt än!
Jag tror skolsyster är rätt person att prata med eller kanske om det känns lättare, med skolkuratorn eller en ungdomsmottagning.
Lycka till!