Orkar inte bo hemma
Hej jag orkar inte bo hemma längre min pappa har ingen ekonomi alls och lever på andras pengar och han e alkolist men får behandling för det men jag hatar mitt hem och min farfar bor med oss även och de ända han gör e klaga jag orkar inte mer och min mamma ligger i koma så kan liksom inte bo me henne
Mlmlml

BUP svarar:
Hej!
Jag förstår att din hemsituation är tung och att du kanske känner att de vuxna behöver dig mer än du själv kan få stöd. Det är bra att du säger ifrån att du inte orkar utan behöver något annat.
När man har en svår hemsituation är det Socialtjänsten man kan vända sig till. Kanske har du redan kontakt med dem? Då ska du tydligt tala om hur det är för dig hemma och att du inte orkar. Annars kan du gå in på Koll På Soc och läsa vad Socialtjänsten kan göra. Du kan själv kontakta dem eller du kan tala med någon utomstående vuxen, som till exempel skolkurator eller annan som du har förtroende för och be den hjälpa dig.
Tala om hur du har det. Du vet det bättre än någon annan.