Folk säger taskiga saker till mig
Hej
Jag har mått dåligt så länge och vet inte vad jag ska ta mig till det blir aldrig bättre!!!
Folk säger alltid taskiga saker till mig i skolan typ ”Gud vad gul du är”, ”Monster”, ”Din bus ser konstig ut” och sånt och mår så dåligt av det och tänker på det varje dag och gråter det är så jobbigt folk säger alltid så när jag har smink men utan också och önska bara jag var fin😭
Och sen i vänner har jag inga vänner i skolan heller och det är så jobbigt att inte ha det och inte utanför heller hemma är jag alltid helt ensam i mitt rum på helger ligger jag bara i mörkret och är ledsen och jag har ångest hela tiden och fått panikångestattacker 2 gånger och de kändes son jag skulle dö och jag ser ingen mening i livet och det känns som det aldrig kommer att bli bättre
Hela staden hatar mig och har något emot mig fast jag inte gjort någon något det sprids bilder på någon gammaltjej med rynkar och sånt tror den är redigerad och så står det ”Det här är lilla *mitt namn* hon tror hon är så vacker men horan är inte det” och folk säger jag är hora och massa är inte det😢
Vill bara va ett rolig liv som alla andra och vara fin och att någon ska gilla mig😢😢
Pratat med mamma men hon bryr sit inte och är som hon glömt bort det nästa dag för då pratar hon inte om det och sen är det som vanligt för henne igen
Men vågar inte heller säga att jag inte har vänner för jac vet inte jobbigt att folk ska veta att jag inte har de så säger aldrig att jag har de jobbigt i skolan eller folk taskiga ):

BUP svarar:
Hej!
Det är rörande och upprörande det du skriver om i ditt mejl. Det är inte konstigt att du mår dåligt av det som händer. Det är mycket mycket allvarliga saker som du är utsatt för och som du behöver hjälp av en vuxen för att kunna ta itu med.
Det du är utsatt för är en allvarlig mobbning. Stanna upp nu, innan du fortsätter att läsa det jag skriver här och läs först den korta artikel som jag bifogar här nedan om mobbning, vad det innebär och hur det påverkar den person som är utsatt för mobbning.
Känner du igen bilden, beskrivningen? Jag tror att du gör det. Men det framgår där också att man i denna situation måste hitta vuxna som hjälper till att få slut på mobbningen. Du gjorde det som var viktigt och berättade för din mamma. Hon kunde dessvärre inte hjälpa dig.
Vet du, det händer att en mamma eller pappa känner att det är något så svårt att de inte kan riktigt hjälpa. Då kan det också hända att de gör som din mamma: släta över, bagatellisera, försöka låtsas om ingenting. Det är inte bra men tyvärr, tyvärr, kan det vara på det sättet.
Det finns ändå hjälp att få. I första hand ska du prata med skolkuratorn eller skolsköterskan eller en lärare som du har förtroende för. Det är skolans skyldighet att förhindra mobbning och de måste ta sitt ansvar.
Dessutom behöver du i alla högsta grad stöd och hjälp för att du mår så fruktansvärt dåligt av det som pågår, även om en del av mobbningen inte sker i skolan och även andra är inblandade utanför skolan.
Om du har fyllt 13 år (eller nästan) kan du också vända dig till ungdomsmottagningen i din hemkommun.
Du har rätt till ett så bra liv, som alla andra. Jag förstår av ditt mejl att det är det du vill  och att du är beredd att kämpa för det. Det är starkt av dig. Du ska alltså absolut inte backa och ge upp.
Förutom det jag skrivit kan du få mer stöd och uppmuntran om du går in på nätet på tjejzonen.se där du kan få en så kallad "storasyster" att chatta med. Du kan också  mer vägledning på bris.se.
Samla mod nu och våga ta hjälp, våga berätta fast det inte känns helt lätt!
Det är den väg du ska gå för att få det liv och kompisar som du längtar efter.
Tro mig, det är möjligt även för dig!