Är jag zoofil?
Hej. Jag är en 13 årig tjej som har en stark känsla att jag kanske är en zoofil. Jag är precis som vilken annan 13 årig tjej som helst. Jag är killtokig, jag har kommit i puberteten och jag har många vänner.
När jag var liten så kände jag ingen som helst attraktion till djur alls. Jag var rädd för hundar och jag skulle inte säga att jag ville ha en själv.
Men en gång för sådär ett år sedan var jag hemma hos min kompis. Jag lekte med hennes hund och jag kände inget tills den slickade mig i ansiktet. Och då blev jag jätte upphetsad. Jag minns inte exakt hur jag kände men jag kommer ihåg hur jag tänkte ”var det något på gång där?”
Jag tyckte att det var udda. Men jag tänkte inte så mycket på det. Efter detta så kände jag inget mot hundar alls. Men efter ett par månader var jag och min familj hemma hos min moster. Jag lekte med hennes två hundar och jag kände inget tills jag kramade den ena och jag kände upphetsningen i min mage. Grejen är den att jag aldrig känner såhär annars. Om jag kramar min kompis eller så så får jag inte den här känslan. Det är bara de här två gångerna. Jag la märke till detta så jag gick på toaletten och sökte upp det. Jag kom till en sida där det var en kille som berättade att han ville ha sex med sin hund. Jag läste kommentarerna och såg saker som ”usch! Sök hjälp!” Och ”Det är ju vidrigt! Du är ju helt dum i huvudet”
Grejen är den att jag inte kände så. Det klart att jag tyckte att det var lite konstigt. Men ändå inte...
Jag vill inte ha sex med hundar. Men tanken stör mig inte alls. Jag läste och såg att det fanns något som hette ”zoofili” och jag blev JÄTTE rädd. Jag kom ihåg den här upphetsningen som jag fått när jag hade fått fysisk kontakt med hundarna.
Jag läste och googlade mycket om zoofili. Jag läste om en zoofil och han berättade ”when i was 11 i got very aroused by my dog licking my hands and face” . Jag relaterade till detta och blev ännu mer rädd.
Jag kan inte gå till en psykolog för jag vill inte berätta för min mamma. Min familj är helt underbar och dom bryr sig om mig och jag har verkligen INGET i min barndom som skulle kunna ha orsakat det här som jag vet att många zoofiler har. Det är därför som jag verkligen inte FATTAR varför det här skulle drabba just mig! Jag vet att alla fantasier är tillåtna så länge dom bara är i ditt huvud. Men om det betyder att jag är en zoofil vet jag ärligt talat inte var jag ska ta mig till! Jag vill ha ett normalt tonårsliv och jag vill vara en NORMAL människa! Jag tänker på detta konstant. Jag kan inte sova, jag är okoncentrerad i skolan, jag har ingen lust att äta. Finns det något sätt jag kan bli av med detta?! Snälla säg att det finns! Jag kan inte leva med mig själv och veta att jag har de här tankarna! Snälla hjälp mig! Snälla gör mig till en normal människa!
13 årig tjej

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker inte att du ska vara orolig. Det är alls inte konstigt att man, när man är ung och sexualiteten är nyväckt och stark och man ännu inte har träffat någon att vara tillsammans med, kan få sexuella känslor av en varm och kärleksfull hund. Det betyder inte att du har zoofili.
Att du blir så orolig över detta är inte heller konstigt med tanke på din ålder och att du ännu inte riktigt  hunnit lära känna dig själv och vem du är. Då kan din egen oro lätt dra iväg med dig. Det blir lätt att tro vad som helst.
Om du inte blir lugnad av vårt svar så skulle det kunna vara bra för dig att tala med någon om detta. Då kan du vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun. De har också en bra hemsida med frågor och svar bland annat om sexualitet.