Har inte kunnat sluta skära mig
Hej käraste bup jag är 13 år och jag har inte kunnat sluta skära mig för jag skärde mig senast för två timmar sen, vad ska jag göra.  Jag kommer snart ta livet av mig och jag har gått hos en psykolog sen i höstas men hon vill typ att vi ska avsluta men har skärt mig 1,2 eller 3 gånger. Den här gången så var d typ legit 11-12 gnr asså jack på jack ärr på ärr metall lukten och jag vet inte vart jag ska ta vägen för kommer ju aldrig kunna säga till min familj de blir för oroliga och fan vad jag skär mig det är så mycket värre vad fan ska man ta sig till???
En 7:a som vill dö å skär sig natt efter natt...

BUP svarar:
Hej!
Bilden jag fick upp när jag läste ditt brev är att du på ditt rum alldeles ensam. Det är kväll eller natt och du självskadar. Du gråter tyst och är förtvivlad. Du vet inte vad du ska göra för att få stopp på allt.
Du vill sluta men kan inte. Dina föräldrar sover och vet inget. Du funderar på hur de skulle reagera om de skulle upptäcka dina sår på kroppen. Du vill inte oroa. Att gå upp och väcka dom har du funderat på, men du vill inte vara till besvär.
Din psykolog vet inte heller att du självskadar och nu vill hon att er kontakt ska avslutas. Du känner dig ännu mer ensam då du tänker på det. Mitt i allt så hittar du kraften, du tar fram din dator och skriver till oss.
Otroligt bra gjort! Ett viktigt steg till förändring.
Nu undrar ju jag om det faktiskt är så att du har samtalat om andra viktiga ämnen med din psykolog, men inte berättat om ditt självskadebeteende.
Det är viktigt att du berättar om ditt självskadebeteende! För din psykolog eller för någon annan vuxen.
Vi får brev från många barn och ungdomar som skriver att de inte klarat av att berätta allt. Att hemligheten de går och bär på fortfarande inte delas med någon. Det är synd att det är så, för det gör att inte rätt hjälp sätts in.
Så känn inte att du är dålig eller feg om sanningen inte kommit fram, utan se det som en möjlighet att börja berätta och att du inte är ensam om att inte berätta allt.
Det finns bra behandlingar för att bryta ett självskadebeteende, så jag vill att du ska känna hopp. Vissa klarar det på egen hand, men det är vanligt att det behövs professionell hjälp och det tänker jag att du behöver och är värd att få.
Läs gärna artiklarna om självskada som jag bifogar.
Det skulle vara så bra om du får hjälp att hitta bättre strategier att ta hand om alla jobbiga tunga tankar du bär på, så att du slipper göra dig illa. Du vill det och dina föräldrar skulle säkert vara överlyckliga om det blir så.
Att det händer saker i livet som gör en ledsen, orolig - eller varför inte riktigt förbannad - kommer man inte ifrån.
Det ingår i livet, men förhoppningsvis får man även uppleva att livet innehåller positiva upplevelser och känslor som att vara glad, kär eller stolt då man lyckats med något svårt.
Ta hand om dig och tack för ditt brev.