Hur får man hjälp?
Hej hur kommer man in på psyket, vill in, har skurit mig och bränt mig med cigarretter.
jag har överdoserat 30 Ipren med alkohol vill bara då!!....
Candy24

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Jag vet inte vart du bor men det brukar vara så att BUP slutenvård också har en akutmottagning. Jag tycker att du skall prata med dina föräldrar om du inte redan har gjort det och då kan ni tillsammans titta på vårdguidens hemsida. Där kan ni hitta var er närmaste akutmottagning ligger.
Om du väljer att åka till BUP akuten själv så tror jag det är så att dina föräldrar kommer att bli informerade om att du är där och att de behöver komma till dig. Om och när du har pratat med dina föräldrar så kanske ni ändå i första hand ringer till er BUP mottagning och försöker få en tid där för fortsatt samtal om vilken hjälp du behöver.
Som avslutning vill jag trycka på att det är viktigt att du söker hjälp och inte går och väntar när du mår så dåligt som du verkar göra.
Lycka till!