BUP hör inte av sig trots löfte om det
Hej när vi var i Eskilstuna på bup så sa dem att vi skulle få en tid till kbt men de nu snart gått ett år och vi har fortfarande inte fått någon tid och dem har inte hört av sig sen juli förra året. Känns som att bup skiter i oss helt och hållet just nu.
E

BUP svarar:
Hej!
Det är i sig mycket beklagligt att du har fått vänta så länge och fortfarande inte har kommit till den planerade behandlingen. Att BUP inte hört av sig kan däremot bero på flera olika saker.Till exempel att din "kötid" till KBT är lång (dåligt i sig) och de tänker kontakta er när det blir din tur. Man kan inte heller utesluta något administrativt fel eller miss som då och då händer i alla organisationer. Eller något så fatalt att ett brev inte kommit fram på posten.
Vad som än har hänt är det helt i sin ordning att ni ringer och frågar hur det kommer sig att du inte har fått kallelse till behandlingen efter så lång tid. Då får ni ett svar och en eventuell miss kan också korrigeras.