Har ingen att vända mig till
Hej , vet inte vart jag ska vända mig känner att det inte finns någon utväg ut ur min grova depression men är rädd Såra min familj om jag tar livet av mig då det redan hänt och alla var förstörda
Jag behöver hjälp men har provat allt som går och prova men mår bara värre för varje dag känner att jag börjar närma mig slutet och är rädd för vad som kommer att hända har ingen att vända mig till då alla har gett upp på mig skolan funkar inte heller går ut 9an i vår och har inga betyg så all press är på det och mitt mående är inte viktigt för någon längre snälla hjälp mitt sista hopp
Ensam tjej

BUP svarar:
Hej!
Jag funderar på om inte din signatur "ensam tjej" är en stor del av att du känner dig deprimerad och tänker på (eller till och med provat) självmord. Ensamhet och övergivenhetskänslor brukar går hand i hand och brukar också leda till en mörk bild av sig själv, av andra, av världen och till en allmän hopplöshet. Det verkar som att du är just där.
Samtidigt skriver du i stort sett ingenting om omständigheterna i ditt liv. Hur är det i din familj? Du älskar dem, du vill inte såra dem, du vet att de skulle bli "förstörda" om du allvarligt skadade dig.
Men ändå är det något grundläggande du saknar i familjen. Går det att prata med dem? Om de redan har sett att du var så ledsen att du försökte ta livet av dig, har ni då talat om vad som får dig att må så dåligt och vad du behöver för slags hjälp?
Eller har allt bara "runnit ut i sanden" och ingen har förstått att du behövde psykologisk hjälp?
Du skriver också att du "har provat allt som går att prova" men återigen skriver du inte vad dessa försöken var?
Har du, med eller utan dina föräldrar, talat med någon på BUP- mottagningen?
Om du har varit där - kunde du berätta allt? Fick du samtalshjälp och eventuellt medicin mot depression?
Eller har du provat samtal på ungdomsmottagningen?
Har du haft kontakt med skolkurator eller skolsköterskan?
Har du sökt hjälp med eller utan dina föräldrar på vårdcentralens mottagning för psykiska problem som de flesta vårdcentraler numera har?
Du skulle kunna ta kontakt med  tjejzonen.se eller föreningen tilia.se där man kan chatta anonymt om sina problem och få råd, stöd och vägledning.
Eller som en ytterligare möjlighet: att chatta med en kurator på bris.se dit du också kan ringa på telefonnummer 116 111?
Jag räknar upp dessa ställen för att jag inte vet vad du provat eller vad du eventuellt nu efter mitt mejl kan prova.
Jag har ingen annan möjlighet än att visa vart du kan vända dig. Ibland är det till och med så att man kanske har provat på en mottagning men inte fick tillräcklig hjälp och då kan man gå tillbaka eller gå till en annan mottagning för att få rätt hjälp för depression.
Du är djupt förtvivlad, det ser jag. Och du skriver nu utifrån en djup nedstämdhet och i detta tillstånd ser man bara mörkt, mörkt, mörkt.
Jag tror att om du tänker efter ser du att visst är ditt mående viktigt för din familj. Det framgår ändå av dina rader.
Jag tror på dig, att du har försökt mycket, men jag tror att det finns mer möjligheter. Några vägar har jag nämnt här ovan. Ge inte upp, prova igen!
Det är svårt men möjligt, ditt liv är värdefullt, lika mycket som alla andra ungdomars - människors - liv. Gör inte något oåterkalleligt.
Det är svårt att ta och fortsätta kampen, men det blir det värt. Du  kommer att se det och då blir du till och med stolt över att du orkade och att du kämpade och att du har kommit över det värsta.
Så har många sagt som har varit i din situation men lämnat den bakom sig.
I fall du känner att dina självmordstankar kommer över dig igen kan du alltid gå akut till BUP- mottagningen (eller kliniken).
Direkt hjälp på telefon kan du få på självmordslinjen på telefonnummer 90 101.