Ska jag gå tillbaka till terapin?
Gud 17 bast och dragit så länge på att skicka iväg det här meddelandet men jag har bara inte kunna komma på vad jag ska säga.
Jag har tyvärr haft många psykiska problem framför och bakom mig ,allt från enormt självhat, ätstörning,ångest ,självskadebeteende,prostitution ,drog problem, självmordsförsök vilket är fett sjukt att jag ens har överlevt men men. Jag har tyvärr förlorat mycket också ,har svårt med relationer och har inga vänner ,sen så har jag låg Självkänsla.Så det hjälper inte till att folk fortfarande tror att jag är en drog prostituerad person fortfarande .Nu har jag även börjat ifråga sätt min kön jag är född kille men jag vet ärligt inte ....
Mycket av hur jag är beror på min adhd ! Det är som natt och dag ibland mår ja skit bra ,jag är kung ,jag kan göra precis allt ,och jag försöker inleda relationer med människor.För att sen när ångesten slår till ,börja tvivla på mig själv tycka att jag är fet och ful och förtjänar bestraffning ,bli ibland arg och anklagar folk ,för att få nita dem eller att stort sett be folk att de ska ge mig någon typ att bekräftelse - patetiskt.
Jag har en psykolog som jag går till men eftersom jag har haft mycket med mig själv (drogproblem ) så valde jag att ta en paus med terapin.
Jag funderar nu på att börja igen med det finns ett problem jag kommer antagligen få ångest dämpande utskrivet  då jag absolut har behöv att det.De inom vården är försiktig att skriva ut starka medel till mig pågrund av att jag lätt börjar missbruka .
Men jag är tyvärr rädd att gå upp i vikt pågrund av medicinerna!!Och jag är inte klar med min ätstörning än om man kan säga så . Kan tillägga att jag inte spyr upp maten,,,än.
Känns fett tråkigt den här skiten nu aså jag har precis ”firat”att jag har varit de senaste 6 månaderna självskadefri .Så nu ska jag Börja spy upp min mat istället =( .
Min hjärna måste ju ha behov  att hitta något som är skadligt för mig eller så har jag svårt att prata så då uttrycker jag mig på det sättet.
ibland funderar jag på om högre makter vill att jag ska dö?
Och varför de inte låter mig göra det då när jag försöker?
Jag menar det känns som om jag borde checka ut från den här världen eftersom jag är så fett fuckt up.
// missfoster
Missfoster

BUP svarar:
Hej!
Det är klokt av dig att tänka på att återuppta terapin. Du beskriver en rad av svårigheter som du har och som innebär att du på olika sätt skadar dig själv.
Men om jag förstår dig rätt så tvekar du inför att gå tillbaka därför att du då kan få medicin som gör att du går upp i vikt.
Men detta är något du kan diskutera med den psykolog och den läkare du träffar. Det kan finnas olika mediciner med delvis olika biverkningar som kan vara värt att pröva.
Du säger att du hela tiden behöver hitta något som är skadligt för dig. Det kan förstås också göra det svårt för dig att gå tillbaka till psykologen och terapin. Just därför att det är något som inte är skadligt utan som kan hjälpa dig. Kanske kan du, fastän du ser att du behöver terapin, också vara rädd för att må bättre?
Men gå tillbaka till terapin ändå. Det viktiga är att du kan vara ärlig med vad du känner och tänker. Då får du bäst hjälp.