Vill bli sparkad och vill slåss
jag vet inte vad som har hänt med mig. jag skriver och håller på med både tjejer och killar om att tjejena ska sparka mig där nere och jag frågar killarna om att slåss. jag vet inte vad jag ska göra för att sluta med det här.
jag vart mobbad från 4 till 6an. sen träffade jag en tjej som jag gillade men hon gillade tyvärr inte mig.
jag vill få hjälp med mitt problem.
Krille

BUP svarar:
Hej!
Det är mycket svårt att ha varit utsatt för mobbing under en längre tid. Det kan sätta djupa spår. Därför är det bra att tala med någon professionell vuxen om vad man varit med om och hur det varit för en.
Kanske har dina önskningar om att bli sparkad och att slåss med mobbningen att göra eller så kommer det sig av något annat. Men fastän det nu kanske verkar konstigt för dig så går det att förstå och göra någonting åt.
Jag tycker du ska ta kontakt med någon att tala med. Du är nu för gammal för BUP som tar emot upp till man är 18 år. Vänd dig till ungdomsmottagningen i din kommun.
Lycka till!