Sårar utan anledning
Jag är stressad. Kroppen ryter ifrån, huvudvärken ligger alltid molande, jag är alltid spänd, jag sover dåligt, även om jag sover i 8 timmar är jag trött när jag vaknar, jag blir arg över småsaker, som att min sambo inte gick ut med soporna FAST jag bad honom, jag sårar han utan anledning för jag vet inte vad jag ska göra åt mig själv. Jag gråter, pluggar, jobbar, badar och försöker koppla av men det går inte. Jag är en tickande elak bomb som sårar allt i min väg. Hjälp mig.
loiiizz

BUP svarar:
Hej Loiiizz!
Det är alldeles utmärkt att du har en klar insikt om att ditt beteende kan såra andra och att du behöver hjälp med att hantera din stress och ilska. Det är faktiskt så att när man känner sig stressad blir man också lättirriterad och gör eller säger saker man sedan ångrar.
Mitt förslag är att du vänder dig till ungdomsmottagningen i din hemkommun. Du kan få en samtalskontakt där. Antingen räcker det för att få bukt med dina problem eller så får du vidare hänvisning till en annan vårdgivare.
Jag skickar också lite informationsmaterial till dig.
Lycka till!