Vad är det som pågår i mitt huvud?
Nu är jag riktigt rädd. Det kommer låta helt otroligt det jag skriver nu, men jag tror att jag har fått någon form av psykos. Det började för ca 2 veckor sedan då jag började känna konstiga känslor i kroppen som jag inte känner igen, de kändes som att typ hela världen gungade, och jag började höra röster, typ viskningar. De sa åt mig att göra riskfyllda saker som att jag ska använda knivar, saxar, tändare och såna saker oftare. Jag har också sett en huvudlös man utanför mitt fönster flera gånger men han försvinner när jag går ut för att kolla..
Häromkvällen när jag skulle sova så satte jag på tvn som sällskap, och då ser jag att personerna i filmen ser konstiga ut, typ som att deras ansikten bultade och ögonen åldrades. Jag blev livrädd och sprang in till min syster rummet bredvid, och hon trodde inte på va jag sa och säger att jag är löjlig, men jag fick iaf sova hos henne. Igår när jag skulle borsta tänderna då såg jag ett hästhuvud i duschen, Jag sprang ut i panik till min mamma o frågade vad hon lagt i duschen, hon fattade ingenting o gick och kollade men såg inget, hon bara skrattade åt mig.
Jag har inte sovit på flera nätter och har ont i kroppen, rösterna kommer oftast på kvällen, och nu har de börjat säga att jag ska hänga mig eller slänga mig framför tåget, jag är rädd att göra något dumt, det känns som att rösterna blir värre när jag inte gör som de säger..
Jag har ingen att prata med om detta, alla tror bara det är något jag har hittat på. Vad är det som pågår i mitt huvud? Har jag blivit galen? Hur kan jag få bort det, detta påverkar mig jättemycket, jag är trött och livrädd. Det går sämre i skolan pga dålig sömn. Härnäst vet jag inte vad som väntar mig
Har jag blivit galen?

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev! Naturligtvis ska du ta kontakt med vårdcentralen eller BUP snarast så de kan undersöka dig och ta reda på vad det är som händer med dig. Eftersom du tror du fått någon form av psykos kan du läsa mer om det på Vårdguiden.
Du får säga till på skarpen till dina föräldrar så de förstår att det är allvar och hjälper dig snarast. Kanske vore det bra att också berätta för dina föräldrar vad rösterna uppmanar dig till så att du kan få deras stöd om du skulle behöva det?
Jag tycker inte du ska försöka klara av detta ensam. Du behöver stöd och professionell  hjälp nu! Vänta inte.
Lycka till!!