Har aldrig mått sämre och mina föräldrar skriker på mig
Hej! Jag mår bara helt skit, har gått hos bup ett tag o fått antidepp. Nu har jag tagit dom ett tag men mår ändå skit, mina föräldrar tycker jag överreagerar o dom tror att det funkar men jag har aldrig mått sämre, mina föräldrar skriker på mig o tycker att jag är "besvärlig" för dom försöker få mig att göra saker jag inte kan göra. Jag satt o grät för att min pappa var arg på mig utan anledning, medans jag satt o grät kom min pappa o var arg på mig för jag grät o skrek att ville dö men jag var känslig enligt honom. Gillar inte mina föräldrar efter saker dom gjort mot mig medans jag var yngre. Vet inte vad jag ska göra längre, inget funkar, har inga vänner, gillar inte folk o mår bara skit.
Jag vill dö

BUP svarar:
Hej!
Så bra beslut av dig att skriva till oss när du mår så här dåligt.
Det är verkligen sorgligt att höra att du inte känt dig mer stöttad av dina föräldrar när du varit så ledsen och mår så här dåligt. Det är lätt att förstå att du säkert kan känna dig väldigt ensam och olycklig då.
När man har det svårt som barn så behöver man känna att föräldrarna både kan förstå och stötta på olika vis. Många föräldrar tycker det kan vara svårt att veta hur de ska göra för att hjälpa sitt barn på rätt sätt. Då behöver föräldrarna få hjälp med det så de kan bli bättre på att förstå och ge stöd på ett bättre sätt hemifrån.
Att dina föräldrar kan förstå dig bättre är också en viktig del av behandlingen för att du ska kunna må bättre.
Det låter därför som du och dina föräldrar också behöver få hjälp med samtalskontakt.
Du har fått börja med antidepressiv medicin men du behöver också få prata med någon på BUP snart igen om hur du känner kring medicinen.
Hur man reagerar på mediciner är olika från person till person så därför att det viktigt att du kan berätta som hur du tycker att det är för dig.
Om du vill - och om du tycker det skulle vara enklare för dig- så kan du skriva ett brev som du kan lämna över till den du träffar på BUP. Du har också rätt att säga att du vill prata själv med den du träffar på  BUP om det känns lättare för dig att prata öppet då.
Det är viktigt att du kan berätta om hur du mår hemma i familjen så din kontakt på BUP kan förstå mer om det och hjälpa dig vidare med det.
Det skulle vara bra om det vore möjligt för dig att säga till dina föräldrar att du måste få gå och prata med någon på BUP.  Då kan dina föräldrar också hjälpa till att kontakt BUP om det och skynda på så att du snart kan få en tid för det.
Du kan också gå till din skolkurator när skolan börjar igen efter lovet och berätta. Då kan din skolkurator också hjälpa dig så du kan få kontakt med BUP eller annan hjälp som du och din familj kan behöva.
Var rädd om dig!