Mår så jävla dåligt av min ätstörning
Hej! Jag har en ätstörning å jag mår verkligen såå jävla dåligt av den har spytt hela dan har Inge mer å spy upp bara blod kommer
Wn

BUP svarar:
Hej!
Så här ska du inte ha det. Du ska vända dig till någon som kan hjälpa dig. För det är väldigt svårt att klara på alldeles egen hand.
Nu vet jag ju att det också är jättesvårt att be om hjälp när man har en ätstörning. Fastän man mår dåligt är det svårt att släppa det man tror är sin egen kontroll över ätandet.
Fast man har inte kontroll. Man är styrd. Och man kan få kontrollen tillbaka genom att få hjälp.
Det är bra att du skriver till oss. Du vill inte ha det så här. Även om det är just nu när du kräkts så mycket att du är rädd så vill du inte det.
Vet dina föräldrar om hur du mår? Om inte kan du försöka tala om det för dem? De kan hitta någon du kan tala med. Och du behöver nog också kollas upp kroppsligt av en doktor. Det låter allvarligt att du kräkts upp blod. Det går att bli bra ifrån men behöver skötas om.
Om det absolut inte känns möjligt att tala med dina föräldrar, så ska du vända dig till någon professionell vuxen, som skolkurator, skolpsykolog eller skolsköterska.
Om det inte fungerar kan du vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun.
Men tala med någon nu. Det kan bli svårare om du väntar. Och tänk på att det hör till att detta är något man helst inte vill ge upp och därför inte vill berätta för någon. Det känner så gott som alla som haft ätstörning igen sig i. Det gäller att gå emot och berätta ändå!
Vänta inte. Gör det nu!