Har självmordstankar och mår extremt dåligt
Sen jag var ungefär 8 år har jag mått dåligt över bla min kropp (är 13 nu), sen för ett år sen typ började en i min klass hålla på att säga att ja e tjock, ful, äcklig, att ja inte förtjäna att leva o att ja borde ta mitt liv. Eftersom jag redan mådde extremt dåligt och typ skadade mej själv blev allt bara värre. Jag försökta ta hjälp av skolan för att få ett stop på det men de hjälpte inte. Nu går ja o han i olika klasser men mår alltid riktigt dåligt när jag ser honom.
Har även extremt mycket självmordstankar och planer på att ta mitt liv och har haft det sen ca 1,5 år tbx. Tänker på hur ja ska döda mej varje dag.
Jag hade ju även ett självskadebeteende i nått år men detta året eskalerade det bara, på något sätt lyckades jag sluta med det på sommaren då ja o min familj skulle utomlands men direkt när vi kom tbx hem började jag igen. Det blev bara värre och värre men sen i oktober slutade jag helt, men då hittade min mamma ett rakblad och blod o sånt i min säng vilket fick mej att må piss, mina föräldrar sa även det till skolsköterskan så har inget förtroende till dom längre och bara nekar om nån frågar.
Vill ha hjälp men vetefan om ja vågar, vill inte heller att mina föräldrar ska veta något.
Har också en ätstörning så antingen svälter jag mej eller så äter jag föör mycket, jämför mej med typ alla jag ser och mår bara sämre o sämre för varje dag.
Nu har mitt sug att skära mej blivit mycket starkare än förut eftersom d e lov o ja har inga vänner så e fett ensam.
Hade ju egentligen velat bli typ inlagd eller nåt men d e ja alldeles för feg för, har social fobi och klaustrofobi så hade aldrig klarat av nåt sånt.
Tror också jag har adhd, både min bror och pappa har det och dom tror också att ja har det men min mamma håller inte med för hon tycker typ det är nåt fel på folk som har diagnoser o mår dåligt.
Vad ska jag göra?

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du tog steget och hörde av dig till oss när du mår så här väldigt dåligt. Att du själv förmår att ta sådana initiativ och vågar be om hjälp är ett jättebra tecken och som tyder på att du har en inre styrka.
Det här är allvarliga svårigheter som du berättar om men du är långt ifrån ensam om att gå igenom det här. Många, många ungdomar kämpar med liknande problem som du berättar om.
Men det här ska du inte behöva gå själv med utan det här behöver du få behandling och hjälp för så du kan börja må bättre igen.
Det finns bra behandling att få när man som du kämpar med allvarliga självmordstankar och med med ångest som påverkar dig på olika sätt.
I en behandling så kommer du få hjälp att gå igenom hur den här utsattheten och svåra mobbingen har påverkat dig, men även om du upplever att det finns andra svårigheter som också medfört att du nu mår så här dåligt som du gör.
Du kommer också få hjälp att förstå mer om dina reaktioner och få stöd och hjälp kring att hantera svåra känslor och tankar som du bär på. Dina föräldrar kan få hjälp att förstå dig bättre och hur de kan stödja dig på ett sätt som känns bra för dig.
Du och dina föräldrar kan kontakta din BUP-mottagning så du kan få komma på bedömningssamtal. Då får du svara på olika frågor om hur du mår. Det är viktigt att du kan berätta både om dina självmordstankar och dina andra problem med självskada och ätstörningar så du får rätt typ av hjälp.
I kontakten på BUP så kan du alltid be att få prata enskilt och utan att dina föräldrar är med om du känner att det finns saker som du tycker är svåra att prata om tillsammans med dina föräldrar.
Ett annat sätt för dig att börja ta hjälp på egen hand är att du vänder dig till ungdomsmottagningen för en samtalskontakt. Där arbetar ungdomsbehandlare som också har vana att hjälpa ungdomar med olika psykiska svårigheter.
Nu under helgerna så kan du ringa till Mind-självmordslinjen för samtal och stöd om du får självmordstankar.
Föreningen Shedo stöttar unga som kämpar med självskadebeteende och ätstörningar. De ger stöd via chatt och mejl.
När skolan börjar så kan du även kontakta din skolkurator som i sin tur kan hjälpa dig att få kontakt med BUP eller annan hjälp som du behöver få.
Ge inte upp utan kämpa för dig själv!
Lycka till!
.