Har självmords tankar och vill inte vara tjock
Hej jag är en tjej på 13 år och jag vet ej vad jag ska göra jag har självmords tankar som går inom mig hela tiden och har börjat att äta mycket mindre för att jag vill inte vara tjock jag äter ingen frukost och ingen lunch och inte så mycket till middag heller och detta med självmordstankar går ju inom mig dag ut och dag in och snart årkar jag ej mer vad ska jag göra??

BUP svarar:
Hej!
Bra att du skriver hit när det känns så här tungt för dig.
Du måste absolut försöka få någon att prata med. Dina föräldrar märker förmodligen att det är något och det skulle vara mycket bra om du kunde berätta för dem, eller en av dem, hur det är ställt.
Föräldrar brukar göra det de kan för att hjälpa sina barn.
Annars tycker jag att du ska ta kontakt med någon du kan lita på, till exempel någon i skolan eller någon vuxen släkting eller vän till familjen.
Du kan också prata med någon på ungdomsmottagningen nära dig. Du hittar var de finns på deras hemsida.