Självmordstankarna kom nästan tillbaka på en gång
Hej, är en kille på 12 år hadde  självmordstankar för ungefär ett år sen för att jag kände ingen mening med livet det kändes som jag bara jobbade och jobbade tills jag börgade gilla en tjej. vi blev tillsammans några månader senare och efter 2månader gjorde hon slut och självmodstankarna kom nästan tillbaka på en gång känns som livet inte har någon mening förutom att jobba
:(

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker att du behöver prata med någon som kan hjälpa dig att förstå vad dina självmordstankar bottnar i.
En första undring jag har är om du berättat för dina föräldrar om hur du känner och tänker. Försök prata med dem eller åtminstone någon av dem.
Om du inte tror att det kan gå, så försök att ta en kontakt med någon i skolan när den börjar igen - till exempel skolkuratorn eller någon lärare du tror att du kan prata med.
Du kan också ringa till BRIS. Det är kostnadsfritt och du kan vara anonym ifall du vill.