Blir retad för att jag är för kort
Hej jag blir retat i skolan pga att jag är kort min kurator bad mig kontakta er och fråga om att få tabletter, jag kan inte komma och prata med er då ni inte finns här jag bor hur ska jag göra då, har även skrivit med doktor.se de rekommenderade att skriva till er om detta då ni kan ge mig lättare
Viktigt

BUP svarar:
Hej!
Jag förstår att det är jobbigt att bli retad i skolan. Mobbing är i alla avseenden helt oacceptabelt och det borde skolan arbeta med så att det mobbingen minskar och man börjar behandla varandra på ett okej sätt.
Om jag förstår dig rätt handlar tabletterna om att du önskar att få tillväxthormon och växa några centimeter till?
Frågan om du kan få dessa tabletter är ingen fråga som Barn och ungdomspsykiatrin ska svara på eller ta ställning till, utan jag skulle vilja be dig att ta kontakt med din närmaste vårdcentral och vända dig till din husläkare. Prata med dina föräldrar om detta och gå in på vårdguiden 1177- Vårdguiden för att hitta närmaste mottagning.
Har du några vänner i din skola eller på fritiden som är riktiga vänner som du gillar att vara med? Som inte mobbar dig utan struntar i din längd och diggar dig och din personlighet?
Jag hoppas att du har det, för utöver sin egen familj är vänner viktiga.
Nu vet inte jag hur mycket mobbingen påverkar dig och hur du mår. Om det gör dig ledsen, att du inte känner dig trygg i skolan och att det börjar påverka ditt självförtroende negativt kanske det är möjligt att boka in några träffar med din skolkurator och prata om hur du mår.
Tack för ditt brev och lycka till!