Nu har han slutat prata med mig
Jag och min bästa killkompis har vart vänner sen 2:an vi börja bli vänner i 5:an och då börja jag få känslor för han tills vi bråka i 6:an sen kom han i 7:an och bad om förlåtelse sen dess har vi vart vänner. Just nu har han sårat mig fett mycket och han har blivit en helt människa känner inte igen han, och han har verkligen funnits därför mig när jag försökte ta självmord jag va där när han försökte, och efter allt jag har gjort han så nu har han backat ifrån mig slutat prata med mig och slutat sitta med mig.Är väldigt sårad gråter varje dag och det är jätte jobbigt när han går och är bästa vän med mina vänner, vad ska jag göra?

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Jag förstår att du är ledsen och vill att det ska bli som tidigare. Vad var det som hände? Går det att förstå? Du skriver att du inte känner igen han. På vilket sätt?
Jag tänker att ni bråkat förut och då tog det lång tid innan ni blev vänner igen. Kanske kan du göra något som gör att ni kan bli vänner igen lite snabbare? Du kan försöka prata med honom och försöka reda ut vad det är som gör att han att han inte vill prata med dig.
Eller dina vänner som han träffar kanske kan hjälpa dig/er på något sätt? Kanske kan de  hjälpa dig så att han börjar prata igen och ni kan reda ut varför han dragit sig undan sårat dig så mycket.
Eller han kanske är en sådan person som klipper relationer när han blir arg? (du skriver att han sårat dig mycket). Det är inte lätt att bli lämnad. Du gråter varje dag.
Är han också ledsen och sörjer er relation? Eller bryr han sig inte? Att du bryr dig mycket om honom verkar klart. Men hur bryr han sig om dig och hur behandlar han dig?
Kanske måste du också ställa dig frågan om han är en sådan person som du vill vara vän med? Du skriver att du inte känner igen honom. Kanske har han förändrats på ett sätt som du inte riktigt tycker om?
Har du någon du kan prata med om det som hänt? Dina föräldrar eller en kamrat?
Om inte kanske du kan pröva att chatta anonymt på Tjejzonen? Det är bra att kunna prata med någon om en sådan besvärlig och knepig situation som du beskriver.