Jämför mig med andra och har självmordstankar
Är väldigt ung men mår skit och har självmordstankar minst 2 gånger per dag och känner bara att jag aldrig skulle blivit född och är tjock ful har finnar och alla säger liksom att man ska väga si när man är lika gammal som jag är men väger mycket mer än det och varje gång jag ser mig själv i spegeln ser jag bara en besvikelse och båda mina syskon ” tjejer” ser skit snygga ut och jag är som en besvikelse för hela familjen och jag har absolut ingen och prata med min syrra som e 20 väger mindre än mig och snackar typ om” aa tänk om man skulle väga så ” så står jag där och mitt hjärta liksom smälter bort äter bara när jag mår dåligt typ och aa jag känner mig bara meningslös
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Det var bra att du hörde av dig till oss när du verkar vara så här himla olycklig och inte känner att du kan prata med någon om det.
Det kan vara ganska förödande för självkänslan - inte minst när man växer upp- att  jämföra sig med andra och att alltid känna sig sämst. Tonåren hjälper inte heller till då det är en tid i livet då man ofta börjar tänka mer om sig själv - samtidigt som kroppen utvecklas och förändras.
Det kan verkligen vara tungt att behöva gå igenom tonårstiden - och det låter som du skulle du behöva få mycket mer stöttning och uppmuntran kring dig just nu.
Verkar som du är plågsamt upptagen av tankar som jämför ditt yttre med andra just nu -  men också att din storasyster säger negativa kommentarer om utseende och vikt som påverkar dig negativt. Även om hon inte gör det av illvilja så är det lätt att förstå att det känns väldigt jobbigt för dig att få höra på det.
Skulle det vara möjligt tror du, att ta upp hur du känner till din syster? Att det hade hjälpt dig att inte behöva höra olika kommenterar om utseende och vikt just nu?
Du säger att du är en besvikelse för din familj men det kanske inte alls är så de tänker och känner om dig. Men de kanske skulle behöva förstå mer om hur du känner dig just nu. Fast du skriver också att det känns svårt att prata med någon hemma i nuläget.
Men jag tror det är viktigt att du tar hjälp nu. Det är alltid ett varningstecken när man börjar få självmordstankar. Det ska du inte gå runt själv med.Om du skulle må sämre eller få tankar på att göra dig illa, så är det jätteviktigt att du berättar det direkt för en vuxen -antingen hemma eller för någon i skolan.
Du kan vända dig till din skolkurator och börja ta hjälp och få samtal den vägen.
Nu vet jag inte din ålder, men från 13 års ålder så kan man vända sig till ungdomsmottagningen för samtal.
Du kan också ringa eller chatta anonymt med en kurator på BRIS för att få råd och prata med någon om hur du kan få mer hjälp.
Var rädd om dig!