Livrädd att videon ska läckas
Två dagar sen så var jag med mina kompisar och vi drack rätt mycket. Jag blev väldigt full och tänkte gå och lägga mig. Jag somnade och vaknade av att två killar kom in i rummet, dom tvingade mig att vända på mig. Dom smiskade på min rumpa och filmade, jag var alldeles för full för att göra motstånd. Jag är jätte rädd att videon dom tog på mig ska läckas. Jag mår extremt dåligt av detta och jag kan inte komma över det vad ska jag göra?
Lilja

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Du har blivit utsatt för ett sexuellt övergrepp. Några har gjort våld mot dig- hotat och tvingat dig till någon form av sexuellt övergrepp och dessutom filmat dig vilket också är ett övergrepp. Jag hoppas du har alldeles klart för dig att det inte på något sätt är ditt fel eller att du anklagar dig själv.
Hela händelsen och din oro för om de ska visa denna film för andra gör naturligtvis att du mår väldigt dåligt. Det bästa är om du kan börja berätta för någon om vad du varit utsatt för. Men det är många som varit med om våldtäkt och sexuella övergrepp som tvekar att berätta därför de själva känner skuld eller att själva händelsen är så pinsam att berätta om. Jag vet inte hur det är för dig.
Jag tycker du i första hand ska berätta för din skolkurator eller någon annan vuxen du har förtroende för . Om du inte känner att du kan eller vill det tycker jag att du ska ringa Bris, ringa föreningen Storasyster eller chatta på Tjejzonen anonymt för att ändå ha någon att dela det hela med och som kan ge dig råd hur du ska gå vidare. Du kan också läsa på UMO om sexuella övergrepp.
Jag kan inte nog betona att du inte ska självanklaga dig för det som hänt och jag hoppas att du vågar berätta om det du varit utsatt för så du kan få bra hjälp för egen del men också hur du nu ska hantera din rädsla att de visar videon.
Lycka till!