Skulle behöva hjälp med ångest och sömnen
Hej!
Jag är 11 år och går på ätstörnings enhet men jag går inte där lika ofta längre då jag mår bättre på den fasen.
Men, jag ha börjat få väldigt mycket ångest och sover typ cirka 3 timmar per natt.
Jag har börjat fundera på att skära mig men jag vet inte. Jag har iallafall börjat plåga mig . Drar skärp runt benen och armarna sedan drar jag åt så hårt jag kan så att det gör ont.
jag går hos en skol kurator men jag trivs inte hos honom alls.
Men jag ska träffa en arbetstersapeft hos bup. Har fått remisen från ätstörningsenheten. tror jag kommer få ett tyngctäcke då jag inte kan sova.
Jag tror att jag skulle behöva hjälp från bup med mina problem med ångest och sömn.
Vad ska jag göra ska jag be mina föräldrar att ringa er eller ska jag prata med arbetsterapeuten?
Tyra

BUP svarar:
Hejsan Tyra!
Tack för att du skriver till oss!
Så himla starkt jobbat av dig att du kommit vidare till nästa fas i din behandling för din ätstörning. Men det låter viktigt att du kan få fortsatt hjälp med samtal och hjälp för din sömn.
Du tänker klokt som vill säga till dina föräldrar att du vill få prata med någon om din ångest. Samtalskontakt brukar vara till stor hjälp när man får det jobbigt med mycket oro och impulser att skada eller skära sig.
Jag vet att en del barn och unga kan uppleva att de går igenom en fas med mer ångest när man börjat jobba med maten i sin behandling för ätstörningen. Om du tycker att din oro påverkas mycket av maten och tankar om det så brukar ätstörningsenheten kunna ge bra hjälp med samtal kring det.
Annars går det också gå bra att dina föräldrar ringer din BUP-mottagning och frågar hur ni ska göra med samtalskontakt. Då kommer dina föräldrar få råd om vad som blir bäst.
Kämpa på Tyra!