Känns som alla hatar mig och kan inte sova
Jag är en tjej på 11 år, jag mår piss ock kan inte sova på nätterna,. Min skola suger för att jag har stökiga lektioner och så känns det som att alla hatar mig, har fått meddelande från folk i klassen där det står att dem inte vill vara min vän, det sved i hjärtat men nu måste jag hänga med folk jag inte gillar jag tycker dem e barnsliga. Jag orkar snart inte längre men vad kan ska jag göra. Snälla svara ni är mitt hopp.
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Det känns som alla hatar dig och du har fått jobbiga meddelanden från folk i klassen. Det förstår jag är jättejobbigt. Har du kunnat berätta om det för dina föräldrar och för skolan? Skolan har ett ansvar att ta hand om situationer där man känner sig utsatt i skolan. Och att ha stökiga lektioner är påfrestande för alla som är där.
Kan dina föräldrar hjälpa dig att tala med skolan? Och kanske finns någon skolkurator som du kan tala med om kontakterna med klasskamraterna? När det är så jobbigt så det är svårt att sova på nätterna behöver man få tala med någon om sin situation. Jag tycker du ska försöka göra det.
Ditt liv känns svårt just nu, men det kommer inte alltid vara så här tungt. Om du skulle vilja prata eller chatta med någon lite mer och få ytterligare tips på hur du kan ta hjälp så föreslår jag att du kontaktar BRIS. Du behöver inte uppge ditt namn.