Vill prata med någon oftare
Hej, tjej på 14 år här med svår ångest. Det känns inte som om jag får nog med tid att prata med mina kuratorer på bup, det är såklart jag förstår att de har mycket och stå i men det känns verkligen så himla hemskt just nu, jag känner mig fast i mig själv som om det inte finns något jag kan göra åt mitt mående och det skulle vara trevligt att ha någon att prata med oftare.
Några råd på hur jag ska hantera situtationen?
Violentviolets

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker du så tydligt du kan ska tala om för kuratorerna på BUP hur det känns. Säg, som du skriver till oss att du känner dig fast i dig själv, som att det inte finns något du kan göra åt ditt mående och att det känns hemskt. Ibland behöver man, precis som du säger, få träffa någon ofta och regelbundet för att känna att det hjälper. Om de på BUP inte tycker att de kan ge dig det, kanske ni kan diskutera vad du kan göra istället, om du kan tala med någon utanför BUP som skolkurator eller ungdomsmottagningen.
I så fall behöver den personen troligen samarbeta med BUP på något sätt.