Tänker på självmord och är trött på att kämpa
hej
jag tänker på självmord jag orkar inte mer jag är trött på att kämpa jag hatar att gråta.
ingen vet det om jag säger ändå vet jag att det kommer inte hjälpa mitt bliv förstörd.
allt är inte bra jag äter inte om jag äter då jag får inte energi eller så.
Ibland  känns att jag är redan död varför levar jag ska jag dö eller leva har jag ens val.
jag visste inte att jag skulle känna så här, jag har vänner jag har familj men jag mår inte så bra Åsa jag orkar inte mer jag känner hur det känns jag vill visa men det går inte fan Åsa.Jag känner självmorder i 3 år men ingen visste jag orkar inte mer jag vill dö jag ger upp.

BUP svarar:
Hej!
Du ska berätta för någon om hur du mår! Du säger att du vill visa hur du mår men att det inte går. Det är bra att du vill visa hur det känns. Vad är det som gör att det känns för svårt?
Ibland kan man vara rädd för hur andra ska reagera om man berättar. För att de ska bli ledsna, rädda eller arga. Eller för att de inte ska förstå. Men de allra flesta föräldrar vill veta när deras barn mår dåligt och de vill hjälpa så att det blir bättre igen.
Du skriver inte vad det är som fått dig att må så här dåligt. Men vad det än är så är det inte omöjligt att tala om. Om du varit eller är med om något väldigt svårt, så ska du ändå berätta. Om du känner att något är ditt fel (det kan kännas så också när det inte är så) så kan du ändå berätta. Vad det än är så kan du berätta.
Du kan också tala med någon annan vuxen. Som skolkurator, skolpsykolog eller någon annan vuxen i skolan.
Du kan också ringa till BRIS och tala med någon där. Då kan du vara anonym om du vill. Du går då in på deras hemsida och bokar en tid för telefonsamtal.
Ibland kan man behöva hjälp av BUP eller socialtjänst med något som är svårt. På länken koll på soc kan du se vad socialtjänsten kan göra. Till BUP går man tillsammans med sina föräldrar men om du känner att du inte orkar leva och inte har förmått tala med dina föräldrar kan du ringa själv till BUP. De kan då hjälpa dig att berätta för dina föräldrar och ge dig hjälp.
Berätta för någon nu fastän det är svårt! Vänta inte! Om det gör det lättare kan du samtidigt visa ditt brev till oss och mitt svar.