Rädd att han sprider bilderna
Hej jag är en tjej som har haft kontakt med en kille i min parallelklass senan i sommras! I sommras undrade han om vi skulle bli tillsammans, och jag svarade att vi behövde lära känna varandra först. Även fast jag gillade honom super mycket. Han gick med på att träffas först. Men tiden rann iväg och vi slutade ha kontakt tills 1 vecka sen. Där han började skriva massa smickrande saker om mig och han har fått mig att känna mig glad så fort han snackat med mig. Och jag blev hur lycklig som helst. Saken är att vi aldrig har haft kontakt face 2 face. Så han sa att vi kunde synas under jullovet. Vi båda har sporter som tar upp så mycket tid. Så de är svårt att träffas. Vi fortsatte att skriva och skicka bilder på snapchat, efter ett tag fråga han efter "roliga bilder" och jag skrev nej! För jag förstor att han ville han bilder på mina bröst och röv! Jag har nämligen E-kupor, som jag har blivit sexuellt trakasserad för tidigare! Ungefär varje dag. Men inte av honom.  Men då blev han sur/arg. Och eftersom jag gillar honom så mycket och inte ville att de skulle bli som i sommras så skickade jag 2 bh-bilder.. Han fortsatte att ge mig massa komplimanger osv. Han bad om röv bild. Och då sa jag nej typ 4 gånger! Han tjatade så jag tog en bild på en röv som inte var min! Han gick inte på det och skrev att de inte va min. Så jag fortsatte på skoj och skriva "jo det är det" han ville att jag skulle bevisa? Och jag skrev hur?! "Du får vänta till jullovet!" Och då blev han jätte dryg och skrev " men hej då på riktigt" och sen tog han bort mig från snapchat! Vi kom överens innan att han inte fick spara bilderna eller sprida dom! Och han skrev tidigare! "Självklar inte bejb... "Osv. Han lovade också att jag skulle få mag bilder osv tillbaka av honom när han kom hem från hockey lägret!  Han fick mig att tro på honom. Och jag gjorde det så jävla hårt!!!! Nu känns allt föjävligt och jag är rädd att han har sparat bilderna och kommer sprida dom! De är ju inte nakenbilder men ändå!!!! Vi går i sammaskola och parallel klass så de känns jätte jobbigt! Vad ska jag göra? Han kommer ju inte vilja snacka med mig om jag ber honom det. Jag behöver hjälp nu! Mår skit för jag trodde han var så jävla perfect för mig...
ville verkligen va tillsammans med honom och träffa honom!
En tjej med krossat hjärta
Varför litade jag på honom?!

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Jag förstår din oro och din besvikelse över att någon som du trodde var perfekt för dig svek dig på det här sättet. Jag förstår att du är ledsen och arg för att han behandlade dig så illa. Jag tycker ändå att du ska vara stolt över dig själv. Visserligen gav du med dig men inte i den utsträckning som han ville. Du stod på dig och sa nej till det som du absolut inte ville. Var stolt över det. Att han fick dig att överskrida din gräns beror nog på att han är skicklig på att smickra dig och på så sätt manipulera dig. Du ville så gärna tro på honom och han visste hur han skulle få dig dit. Att det då är svårt att tänka och se klart är lätt att förstå så skäms inte över det.
Nu är du ledsen arg och orolig, jag tror att du kan ha nytta av att prata med någon vuxen om det som har hänt och om din oro. Kanske kan du vända dig till skolkuratorn i din skola, eller till ungdomsmottagningen där du bor.
Eftersom det tyvärr är ett vanligt problem att man blir illa behandlad på nätet, så är de som jobbar med ungdomar vana vid den här sortens frågor. Du kan också läsa mer om vad som gäller om man blivit kränkt på nätet, kolla in hemsidan för det för mer information.
Jag bifogar en liknande fråga, och en artikel om att säga ifrån. Jag tycker att du kan det, men det skadar inte att träna sig i det för det är inte lätt - speciellt inte i en situation där man känner sig pressad.
Fortsätt vara rädd om dig !