Rädd för att bli placerad om jag berättar vad jag varit med om
hej jag behöver hjälp. jag har extrema utbrott och ildska.blivit grovt mobbad från prskurs 0-6. blivit misshandlad av min pappa,våldtagits 2 gg, grovt skjälvskadebeteende.går inte i skolan,har vart sjukskriven i ett och ett halft år. snattat,vandaliserat äldat upp min säng, druckit alchohål med mina tabletter (som läkaren skrivit ut åt mig) och hamnade på sjukhus , tästat droger, och e helt galen i tanken på att döda/skada andra mäniskor (jag njuter av att se döda kroppar och att skada folk) jag har suttit på en online sida där man videochattar me randome människor och skurit upp mina armar framför kameran, och massa andra grejer som jag inte orkar ta upp nu och jag vet att detta absoulut inte e hälsosamt och har därför inte sagt detta till någon  så jag undrar vart man kan vända sig utan att dem kmr plasera mig på något hem eller typ berätta för socialen så de sätter mig i fosterhem tack för svar och jag håppas detta e helt annonymt för annars kommer jag bara få mer problem
trippy13

BUP svarar:
Hej!
När jag läser ditt brev blir jag väldigt orolig för dig. Du är 14 år och livet har inte varit snällt mot dig. Det har hänt en massa andra saker som du väljer att inte räkna upp. Du blir säkert ledsen då du tänker på allt du varit med om.
Det du väljer att berätta om är otroligt allvarligt. Att ha varit utsatt för mobbing under flera år. Såg inte skolan hur du hade det?
Du har blivit misshandlad av din pappa. Var fanns din mamma eller andra vuxna? Blundade dom eller tittade dom åt andra hållet? Fanns det ingen som tröstade dig, som försökte skydda dig?
Du måste känt dig ensam och övergiven om det inte fanns något trygg famn att få tröst hos. Du har blivit våldtagen 2 gånger. Det ska ingen ingen ska behöva vara med om. Det har hänt dig två gånger.
Allt som du räknar upp i ditt brev (och det du väljer att utelämna) visar på att du behöver hjälp. Du är klok som reflekterar över att det du gjort inte är hälsosamt.
Du är rädd för att socialen ska placera dig i fosterhem. Om det är rätt insats vet jag inte, men det som blir tydligt för mig är att du skulle behöva skydd, trygghet och lugn och ro.
Om du kan få det från dina föräldrar eller om någon annan behöver ge dig det är upp till socialtjänsten att utreda.
Att du bär på mycket ilska och får utbrott är inte konstigt. Du har ju blivit utsatt för så mycket i ditt unga liv och det du känner kanske kommer ut genom att du blir arg och skadar dig själv.
Du visar att du inte mår bra genom att snatta, vandalisera, elda och att ta och blanda tabletter och alkohol.
Du måste få hjälp att stoppa dig så du inte hamnar i fler dåliga situationer där du riskerar att bli utsatt för en tredje våldtäkt eller bli nedslagen.
Du vill vara anonym och det kan du vara om du ringer eller chattar med Bris. Det är ett alternativ.
Ungdomsmottagningen är ett annat bra alternativ. På hemsidan finns adressen till närmaste mottagning.
Jag vill avslutningsvis tipsa om en hemsida som heter Koll på soc.
Hemsidan vänder sig till barn och ungdomar och förklarar vad socialtjänsten kan erbjuda. Där finns information om att bli placerad och om att inte trivas hemma.
Du funderar ju mycket på vad socialtjänsten skulle göra om du började berätta för dom hur du har det och vad du varit med om
Du skulle behöva fylla på ditt liv med normala vardagliga saker som en 14- årig tjej gör. Inte göra listan längre över saker du tvingats till eller som du gör fast du vet att det inte är bra för dig.
Vuxenvärlden måste kliva fram och visa att du är viktig och ge dig skydd, tröst och trygghet.
Klokt av dig att förstå att du behöver hjälp.
Lycka till