Blir slagen i skolan
Jag blir slagen kallad hora fetto och mycket mer! Minna föräldrar tar det inte seriöst! Jag har kontakt med BUP om min aoutism och ADHD. Jag kan bli jätte arg och då ska jag få hjälp då exakt då. Men efter jag gjort något dumt så ångrar jag det direkt men jag tänker typ äsch det kommer aldrig förstå så då så bara forsätter jag och då blir det bara värre! Jag e jätte duktig i skolan jag tar verkligen åt mig på lektionerna. Men om det har varit bråk så kan jag ju ej konsertera mig! Jag blir slagen men vågar ej säga till fröken. Dom kallar mig bajskorv bara för att jag är brun och dem ringer anonymt och säger att jag är en j*la neger och skit! Lågt snälla hjälp mig! Och har inga INGA vänner i skolan verkligen INGA

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt fina brev.
Det du skriver är allvarligt. Att du på din skola blir slagen och kallad för en massa elaka saker är väldigt dåligt.
Det är så otroligt dåligt att jag både blir ledsen för att du ska få höra allt taskigt som sägs och bli utsatt för våld. Jag blir även arg att dina föräldrar som inte tar detta seriöst och förstår hur du har det i skolan.
Du vågar inte berätta för din fröken om den mobbing du blir utsatt för. Är du rädd för att det ska bli värre om du berättar?
Jag tycker att du ska prata med din fröken eller med din skolkurator. Om du berättar om mobbingen kan lärarna på din skola hålla mer koll på vad som händer på rasterna och reagera när det händer.
Du ska ju inte behöva känna att det var du som skvallrade eller pekade ut mobbarna. Och mobbarna ska inte få veta vad du berättat för fröken.
Jag fick en idé - du skrev ju hit till oss på frågelådan. Tror du att det skulle vara möjligt att du visar ditt brev för din fröken. Om du gillar mitt svar kan du visa detta med.
Avslutningsvis finns en text om mobbing som jag tycker att det vore bra om du läser när du har lust och tid.