Rädd för att få en panikattack
Hej! Under en senare tid så har jag inte kunnat åka bil, eller stå ute när det blåser. Jag är rädd efter som jag får en panik attack då det känns som jag ska svimma, skakningar, tungt i huvudet, tvångstankar. Det är svårt för jag vill bara där i från men går inte då jag sitter fast i bilen eller måste gå en bit för att komma in. Direkt efter jag kommer hem så får jag tvångstankar och skakningar för jag är rädd för nästa bilresa på dagen efter.
Det är jobbigt och gör det jätte svårt för mig att ta mig till min skola som är i en annan stad och ens leva ett "normalt" liv.
Jag har försökt o sökt hjälp i två månader men ingen vill ta in mig, så jag skriver det här anonymt och hoppas på att nån kan hjälpa mig eller ge tips för tillfälligt, medans jag väntar.
yo

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Det är inte svårt att förstå att du har det besvärligt med ditt bekymmer och att det hotar att ställa till det för dig så att du till exempel inte kan komma iväg till din skola. Du skriver att ingen vill ta emot dig. Det är viktigt att du får hjälp med detta så att det inte blir värre och hindrar dig i ditt liv.
Jag vet inte vart du sökt hjälp eller om du har prata med dina föräldrar om det som gör ditt liv svårt.  Om du inte gjort det föreslår jag att du skall göra ett försök. Då kanske ni tillsammans kan fundera över vart ni skall vända er för att du skall få hjälp och då kanske de kan hjälpa dig att till exempel ringa till BUP.
Finns det någon vuxen på din skola som du kan känna lite förtroende för och som du skulle kunna pröva att prata med? Det kanske skulle kunna vara skolkuratorn, en mentor eller skolsköterskan. Du kan och fundera på om du skall kontakta ungdomsmottagningen där du bor. På ungdomsmottagningen arbetar det människor som är mycket vana vid att möta unga med bekymmer och oro. Du kan också se efter på vårdguiden var det finns hjälp där du bor. Då söker du på unga med psykisk ohälsa.  Detta var några tankar om vad som skulle kunna vara till hjälp för dig. Nu behöver du undersöka dessa vägar själv.
Lycka till!