Har sån ångest och är så deprimerad
Hej! jag, min mamma och bonus pappa bråkar jämt och sista bråket handlade om mitt beteende. De ska ringa BUP och om de inte hjälper kommer de ringa soc och omplacera mig. Jag bråkar med de för jag själv mår väldigt dåligt några ex. min vikt, skolan, har inga vänner, ensam osv. Har sån ångest och är så deprimerad för min vikt väger 80kg 13 år gammal .... Har börjat skära mig själv också, vill sluta äta med..
hjälp snälla..
Hjälp mig innan soc kommer

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev!
Du skriver som signatur: "Hjälp mig innan soc kommer".
Din mamma och bonuspappa använder soc som ett hot och att de skulle kunna beställa en omplacering av dig, vilket verka skrämma dig.
Men det är inte så det går till.
Soc finns bland annat till för att hjälpa barn/ungdomar som inte har det bra i sina familjer. Du kan räkna med att Socialtjänsten vill dig väl och de är skyldiga att på olika sätt hjälpa dig, så du har det bra i din familj.
Du kan läsa mer om Socialtjänsten på KollPåSoc.
Även BUP kommer att vilja hjälpa dig med de problem du har. Du nämner att du börjat skära dig och vill sluta äta. Du skriver också att du är deprimerad över din vikt. Så jag tycker det låter bra att de vill ta kontakt med BUP, så att du kan få hjälp med alla de problem du har.
Jag tycker inte att du ska vara orolig för att dina föräldrar vill ta kontakt med BUP så att du får hjälp.
Lycka till!