Vet inte vad som händer med mig
hej...…….BUP jag mår väldigt dåligt just nu...…….. jag sitter å storgråter varje dag jag har så dåligt samvete för att jag ens finns jag borde bli våldtagen å slagen å FUCKING mobbad jag klarar inte det här längre...………. hjälp mej jag vet inte vad som händer med mej snälla hjälp! mina " kompisar " går iväg från mej hela tiden dom frågar inte ens mej om jag vill vara med dom!...……….alla i min familj och i min släkt har kraftiga humörsvängningar särskilt min pappa å min lillebror å jag har självmordstankar jag drömmer om att dränka mej själv, skjuta mej själv,hoppa framför tåg...……...åsså skolkar jag skitmycke å mina "kompisar" på pekar gång på gång på gång att jag inte är mej själv längre snälla hjälp
hälsar en efterbliven idiotisk brunett som borde dö..............

BUP svarar:
Hej!
Stopp! Vänta!
Du mår väldigt dåligt nu, och när man mår så fruktansvärt dåligt, då ska man just inte göra något eller man ska göra en sak: tala med någon som förstår. Just nu tror du att det inte finns någon sådan som förstår men jag vill ge dig råd.
När man känner sig misslyckad, blivit mobbad, blivit kränkt, har en massa besvikelser, så känner man sig värdelös och kan också bli så arg på sig själv som du. Man kan hamna i ett bottenlöst självhat som du också verkar ha gjort. Fast man egentligen och huvudsakligen känner sig ensam och övergiven.
Därför vill jag att du söker kontakt som mildrar din känsla av övergivenhet.
Du skriver att många känslor kan storma i din familj på grund av din pappas och din lillebrors humörsvängningar. Det är i sig en faktor som kan få vem som helst att må dåligt. Men det är inte ditt fel!!! Mera tror jag att det har blivit helt enkelt för mycket för dig.
Du skriver också att du inte längre är dig själv. Du har inte alltid varit så och nu känner du inte igen dig. En förändring har alltså inträffat, kanske för att det har hänt något speciellt eller för att  frustrationer och besvikelser har hopat sig och nu "rinner det över i bägaren" som man bukar säga.
Du började spåra ur även genom att skolka. Det reagerar också dina kompisar på. Det är faktiskt ett tecken att de ser att du har problem, men känner kanske att de inte kan hjälpa dig och då går de bara därifrån, alltså från dig.
Det är en ond cirkel för att du mår ännu sämre av det.
Vad kan du göra?
Det första är att du inte gör något dumt mot dig själv. Du anklagar dig själv och säger att du förtjänar hemska bestraffningar som våldtäkt och bli slagen och dö.
Men du förtjänar en enda sak i nuläget: att få hjälp nu, snarast möjligt.
Du kan ha gjort något dumt eller du kan ha gjort en massa fel - det gör vi alla, ingen är felfri eller perfekt. Men inte ens en riktig äkta brottsling ska bestraffas på så sätt som du skriver.
Alltså du ska söka hjälp omgående. En fråga uppstår direkt: hur är det med din mamma?
Är det möjligt att tala med henne om hur du mår eller att det är svårt för dig i familjen? Kan hon se att ni som familj eventuellt behöver hjälp med hanteringen av de kraftiga humörsvängningar som utspelar sig i familjen och antagligen drabbar alla? I så fall kan man få familjesamtal på socialtjänstens familjerådgivning.
Men om det inte går, ska du i alla fall vända dig till skolkuratorn. Dels för att berätta hur du mår, vilka hemska tankar du har om dig själv - och inte minst att du känner dig avvisad och mobbad av dina kompisar.
Sedan är skolk också en fråga som skolan måste ta tag i. Det finns alltid orsaker till att en ungdom skolkar och det ska man reda ut och se till att omständigheterna i skolan förändras så att ungdomen återvänder till regelbunden skolgång.
Detta är skolans absoluta skyldighet.
Förutom dessa råd kan du få stöd direkt på nätet.
Gå in på tjejzonen.se. Där kan du chatta anonymt om dina problem och få en så stöd och råd och vägledning.
Du kan också gå in på bris.se för att chatta med en kurator eller ringa dit på telefonnummer 116 111.
Allt det här kan du göra tills du talar med dina föräldrar (eller bara med mamma) och kommer till skolkuratorn.
Och glöm inte: du förtjänar ett helt vanligt liv som alla ungdomar - med den blandning av goda och sämre dagar som man brukar ha i livet.