Ingen energi längre
Hej jag är en tjej på 18 år som i perioder mått riktigt dåligt, allt började med mobbning under skolgången och sen att min pappa blev sjuk i cancer och avled i augusti 2017 sen dess har jag har haft problem med panikångest och min personlighet har ändrats på så sätt att ja är mycket mer trött, utmattad, lättirriterad mycket ledsen och svårt att sova och ta mig upp, jag är egentligen en person med massa energi jätte spontan, social och alltid väldigt glad men nu har jag ingen ork till att ta mig upp på morgonen vilken drabbar mitt jobb och jag har ingen energi till att göra någonting och jag har ständigt tryck över bröstet och ofta hjärtklappning, har pratat me psykolgoger flera gånger men jag får ingen ordentlig hjälp, jag behöver hjälp med att veta vart ja ska vända mig för jag orkar inte mår såhär längre
Ebba

BUP svarar:
Hej!
Efter din pappas bortgång har du reagerat med ångest och utmattning. Innan dess var du också mobbad under lång tid. Det är stora påfrestningar som du har varit med om. Det är inte konstigt att du ännu mår dåligt över det.
Du har talat med psykologer men får ingen ordentlig hjälp.
Det låter som du behöver en samtalskontakt som kan få ta litet tid, som kan ge dig en möjlighet att komma längre än man kan göra under endast några samtal.
Du är 18 år och kan därför inte längre vända dig till BUP. Men du kan kontakta ungdomsmottagningen i din kommun där du kan få en samtalskontakt med en kurator.
I Stockholm har Stadsmissionens psykoterapimottagning för unga nu överlåtits till 18-25 Terapi för unga som öppnar för tidsbeställning 4/11.
Vårdcentralen har också möjlighet att ge psykoterapi men oftast är det då kortare kontakter.
Hoppas att något av dessa kan ge dig den hjälp som du behöver. Annars finns också privata alternativ men som oftast är kostsamma.