Tror jag har panikångest
Hej, jag tror att jag kan ha någon form av panikångest. Jag känner mig ofta väldigt orolig och stressad, ibland utan någon specifik anledning. Ibland så får jag som en sorts "attack" där jag får hjärtklappning, hög puls, blir svettig, kan börja skaka och jag kan känna mig väldigt rädd och överväldigad. Då måste jag oftast lägga mig ner och andas djupt och blunda i 10-15 min. Finns det någonstans man kan diagnoserna sånt här?
Ångest

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skriver till oss och frågar. Det är klart att du inte ska ha det så här!
Det finns bra hjälp att få mot ångest och oro. Jag tycker att du ska börja med att prata med dina föräldrar. Berätta det du har berättat i det här brevet.
De kan sen hjälpa dig att söka till närmaste BUP mottagning. Adresser till BUP finns på den här sidan under fliken: "Hitta mottagning".
För att få lite tips om vad du kan göra när du får ångest kan du titta på en hemsida som heter snorkel
Jag skickar också med information om ångest och vad som händer på BUP.