Tror allvarligt att jag behöver hjälp
Hej, Jag tror allvarligt att jag behöver hjälp. Men jag är rädd hur mina föräldrar kommer att reagera. Vi försökte få hjälp i juni, men jag mådde bara sämre för hur mina föräldrar reagerade. Borde jag börja få hjälp igen och i såna fall hur?
Sara

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Ja, jag tror du ska söka hjälp igen eftersom du skriver att du tror du allvarligt behöver hjälp. Det är det viktiga. Du skriver att "vi" sökte hjälp i juni och det betyder väl att dina föräldrar då ville hjälpa dig få hjälp? Kan de göra det igen om du skulle önska det? Går det att berätta för dem att deras reaktion då fick dig att må sämre och att du nu är osäker på hur deras reaktion kommer att bli?
Men vad hände? Du fick ingen hjälp? Dina föräldrar reagerade på något sätt som fick dig att må sämre? Det låter som du skulle må bra av att prata om det som skett med någon? Kan du ta kontakt med din skolkurator och berätta för hen? Eller kanske kan du ringa  Bris och få mer råd från dem. Du skulle också kunna chatta på Tjejzonen för att få hjälp och stöd så du kan söka hjälp igen.
Lycka till!