Mår väldigt dåligt efter allt som har hänt i mitt liv
Hej
är en tjej på 14år mår väldigt dåligt,jag gillar inte min kropp och jag är så less på allt dåligt som hänt i mitt liv har skärt mig några gånger och just nu mår jag så dåligt att jag är rädd att göra de igen, Mår dåligt mest pågrund av massa saker som hänt med min ”mamma” och jag önskar delvis att ja aldrig känt henne för alla saker hon gjort och just nu träffar jag henne inte men hon skick massa sms till mig och det är väldigt jobbigt,Jag mår skit nästan varenda dag pga henne mest jag orkar inte de här och att prata med kurator hjälper inte har pratat med flera olika men ingen har hjälpt  har börjat ljuga för att jag inte orkar säga exakt hur jag mår för om mina tex kompisar visste att jag mådde jävligt mycket dåligt pga henne och att jag inte gillar min kropp och så skulle dom säkert tycka synd om mig och det vill jag inte vad ska jag göra behöver hjälp NU
Tjej

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du hör av dig till oss när du mår så här dåligt som du gör just nu. När det tragiskt nog, har hänt många väldigt jobbiga saker i livet så är det ju oerhört svårt att inte bli starkt påverkad av det. Inte minst när det gäller sådana livsviktiga saker som din relation med din mamma.
Du skriver att du inte träffar din mamma just nu men att hon ändå skickar många sms till dig som får dig att må väldigt dåligt.
Det låter som du skulle behöva få mer stöd kring att hantera det här, troligen ett mer handfast stöd av någon vuxen i din närhet.
Du kanske behöver att en vuxen hjälper dig och beslutar att du behöver få paus från kontakter med din mamma under en tid.
Att du skulle kunna behöva få en  paus för ett tag så du får en chans att stanna upp kring dina egna känslor, och en chans för dig att kunna få det lugnare omkring dig.
Det är klokt och bra gjort av dig att du försökt ta hjälp och prata med olika kuratorer tidigare. Men det kan vara så att enbart samtal kanske inte har varit tillräcklig hjälp om det har funnits många andra slags problem i familjen och i din vardag. Då brukar det första steget just vara att få mer hjälp med det. Ofta kan socialtjänsten behöva hjälpa till på olika vis om föräldrarna  har egna svårigheter som gör att man som barn mår dåligt på olika sätt.
Det låter som du behöver få en fortsatt hjälp kring att uppnå en mer lugn och stabil vardag i nuläget, men även hjälp med att hantera de olika känslor och tankar som du verkar kämpa med inom dig.
Du kan ringa en kurator på BRIS och få råd hur du kan få mer hjälp kring det här som händer dig och kring problemen i din familj. Om du önskar så kan du vara anonym när du kontaktar BRIS så du inte ska behöva känna att du inte kan vara öppen med det du behöver kunna prata om.
Du kanske redan har prövat att vända dig till din skolkurator innan, men jag vill ändå nämna det som ett sätt för dig att kunna larma när du märker att du mår så här dåligt.
I sådana fall brukar skolkuratorn kunna hjälpa till med att kontakta socialtjänstens familjebehandlare eller vägleda dig till annan hjälp som du kan behöva!