Får känslan att min pappa hatar mig
Jag behöver hjälp nu!
Jag vet snart inte vart jag ska ta vägen, allt är bara skit. Min pappa har ett olämpligt beteende mot mig och han utrycker sig väldigt starkt. Jag får känslan av att han hatar mig något enormt.
Utan att jag ens har gjort något börjar han skrika åt mig, tvärstannar bilen och skriker att jag ska dra åt helvete. Det är bara det minsta han har gjort mot mig, han har gjort värre saker.
Jag mår sjukt dåligt nästan varje dag i skolan, kan aldrig koncentrera mig och är irriterad hela tiden. Kan sitta på lektionen och känna hur tårarna kommer och vill bara därifrån.
Jag vet inte vad jag ska göra för att min pappa ska sluta, jag har försökt sagt åt honom när han är elak att han snälla ska sluta men han bara skriker att jag ska hålla käften och jag får inte ens chansen att prata. Det är bara han som får prata och utrycka sig och skrika hur mycket som helst åt mig. Jag gillar verkligen inte min pappa alls. Jag börjar märka att så som han beter sig mot mig påverkar mig jättemycket och jag mår jättedåligt av det. Klarar inte ens av att leva ett vanligt liv pågrund av honom eftersom att jag väldigt ofta är ledsen och gråter nästan varje kväll.
...

BUP svarar:
Tack för ditt brev!
Det är hemskt det du beskriver om hur din pappa bär sig åt mot dig. Han skriker och svär och beter sig elakt och han har gjort ännu värre saker. Din pappas sätt att uppföra sig påverkar dig väldigt starkt och gör att du har svårt att klara skolan och gråter dig till sömns. Du verkar ha det väldigt slitsamt.
Jag vet inte om det har pågått länge eller har kommit nu när du blivit äldre och behöver mer frihet. Hur som helst är det inte OK för en förälder att bete sig så mot sitt barn. Du har ju verkligen försökt att få honom att förstå att han ska sluta. Det här ska du inte behöva klara ut på egen hand. Finns det någon vuxen som vet och har sett hur han beter sig? Du kanske har en förälder, en vuxen släkting eller någon annan du litar på, som kan ge dig stöd. Du kan be skolsyster eller skolkuratorn om hjälp!
Du kan även vända dig till  Bris  eller till Ungdomsmottagningen.  Socialtjänsten har det yttersta ansvaret att hjälpa barn och ungdomar som har problem med att föräldrar inte tar sitt ansvar.
Jag hoppas att du får hjälp så att du kan få lite lugn och ro kring dig!