Inget är som det brukar vara
Hej!
Jag är väldigt sur och ledsen den senaste perioden. Det är inte för att det har hänt något speciellt men jag känner att jag inte passar in, att folk inte vill ha mig här, att jag är hopplös. Jag har gråtit i 3 dagar i streck nu, ca 2-3 gånger/dag. Jag börjar bli trött på att jag beter mig såhär, jag mår inte bra. Jag mår dåligt, men ingen ser det. Jag kan gå från att vara jätte glad till att bli jätte arg på 3 sekunder. Jag vågar inte berätta att jag mår dåligt. Inget är så som det brukar vara.. Kan nån hjälpa mig?
trött på mitt beteende

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Jag förstår att du känner dej rådvill. Vad är det som händer? Du skriver att inget är som det brukar vara men samtidigt har det inte hänt något speciellt. Om du känner att du inte passar in, att andra inte vill ha dej och att du är hopplös är det inte konstigt att du känner dej både arg, sur och ledsen.
Men är det du som blivit mer känslig och ängslig eller är det din omgivning som ändrat sig?Kanske båda. Svårt att veta. Kanske är du orolig för hur andra reagerar när du blir sur och arg? Att vara jätteglad och på tre sekunder bli jättearg kanske kan vara svårt för omgivningen att förstå och hänga med?
Du skriver att du inte vågar berätta att du mår dåligt. Varför det? Det brukar hjälpa att prata med andra. Om det inte finns någon förälder, annan vuxen eller kompis du kan eller vill prata med kan du nog få hjälp och stöd genom att chatta anonymt på Tjejzonen
Lycka till!