Tror jag är pedofil
Hejdå jag tror att jag kan vara pedofil. Men jag är osäker. Jag har haft tvång väldigt länge. Några handlade om sex. Jag var bland annat orolig för om jag var pedofil och hade känslor  för barn, så jag tänkte mycket på det och kände saker om barn som gav mig ångest. Kände att jag ville göra saker, kände ett pulserande i underlivet  som var väldigt destruktivt. På senare tid är jag mindre rädd för det, känner mig inte så jätte brydd. Men nu, på senare tid har fått jätte mycket sexuella känslor för ALLA. Jag har dessutom blivit kär i en tjej, och jag har alltid gillat killar.  Men om mina föräldrar ligger bredvid mig får jag sexuella känslor  och om min lillebror, som är liten, kommer i närheten  får jag känslor som jag känner att min kropp följer, som känns skönt och det känns som saker jag vill, men samtidigt har jag stark ångest och äckel. Jag tänkte att jag ville verkligen veta sanningen och lät min kropp följa med känslorna och det blev jätte starkt. Då blev jag jätte rädd. Vad är det som händer med mig
Lite rädd.

BUP svarar:
Hej, tack för ditt brev!
Jättebra och modigt att du skriver till oss.
Låt mig försöka sortera lite i det du beskriver - jag börjar med dina tankar.
När man har tankar som känns förbjudna är det lätt att man fastnar i ett mönster att hela tiden tänka just de tankarna. Det blir som en magnet som hela tiden drar åt just det hållet - dit du inte vill. Ju mer du försöker att tänka bort dem desto mer tränger sig tankarna på. Själva rädslan för att tankarna ska komma gör att de dyker upp.
Det är svårt för att inte säga omöjligt att bestämma sig för att man inte får tänka på en speciell sak. Din kropp och dina tankar är hela tiden upptagna av vad du inte får tänka och känna, vilket bara förstärker och ökar din upptagenhet av det. Dina sexuella tankar har nu utökats till att gälla alla. Det låter verkligen jättejobbigt!
Jag tänker att det kan finnas en dubbelhet för dig med tankarna och känslorna, som också gör att det är svårt att hantera. Dels att tankarna och känslorna skrämmer dig och får dig att känna äckel och ångest eftersom de är "förbjudna", dels ger tankarna dig en viss njutning som ju sexuell lust gör. Den här krocken blir förstås jättejobbig att hantera.
Det är viktigt att komma ihåg att tankar är tankar. Med tankar kan man inte skada någon annan, så länge det förblir tankar kan de bara skada dig själv och därför behöver du hjälp att förstå mer vad det handlar om. Du är inte ensam om att ha de här känslorna och tankarna. Jag skickar med några andra liknande frågor till mitt brev och som du kan läsa om du vill.
För att få mer hjälp tycker jag att du ska ta kontakt med din ungdomsmottagning. Adresser hittar du på umos hemsida, där kanske du också kan hitta mer information som är bra för dig.
Du kan också titta på RFSU's hemsida de har en hjälptelefon för den som upplever sig ha ett oönskat sexuellt beteende - prova att ringa dit. Där tror jag att du kan få bra svar på dina frågor.
Hoppas du fått lite hjälp på vägen.