Är BUP rätt ställe?
Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig, om jag nu ska vända mig någonstans. Det enda jag vet är att jag mår dåligt och har gjort det under en tid. Ibland undrar jag varför och hatar mig själv för att jag fortsätter må dåligt fast jag inte ens vet exakt varför jag mår dåligt. Eller jo, jag har en del specifika saker men vill inte ta det här.
Som sagt, det jag undrar är om BUP är rätt ställe att vända sig till. Innan har jag letat på ungdomsmottagningar, men vet inte vart det är bäst att gå om man mest vill prata med någon som jag inte kommer behöva se i ögonen när jag äter eller i skolan. Dessutom känner jag mig inte helt bekväm att ringa och prata med någon. Helst skulle jag önska att få maila och boka en tid.
Oklar

BUP svarar:
Hej!
Jag tror att du gör rätt i att börja med att vända dig till närmsta Ungdomsmottagning i första hand. Det är lite olika men en del ungdomsmottagningar har typ "öppet hus" vissa tider och då kan man komma utan att boka tid. Du kan kolla om det finns hos den mottagning du tänkt gå till, så slipper du ringa.
Då kan du tillsammans med någon där prata om vad du behöver för hjälp och reda i vad det är som får dig att må dåligt. När man är själv och tänker är det lätt att man inte kommer ur sina tankar, utan bara mår sämre och tycker att man inte kommer någonvart.
Så jag tycker absolut att du ska ta dig själv på allvar och unna dig att söka hjälp.