Till BUP igen - är det bra?
Jag skadade mig själv för ett tag sedan och nu är allt bra, men nu ska jag till bup igen och prata.. är det dåligt? känner mig jätte konstig och äcklad. är det normalt?

BUP svarar:
Hej!
Jag vet inte om jag förstår dig rätt, men du berättar att du har skadat dig och lyckats sluta med det vilket är starkt gjort!
Du känner dig konstig och äcklad- är det inför BUP besöket eller är det något du går och känner utan att veta varför? Om det är så tycker jag att du ska ta chansen att prata om just det på BUP. Då kan du beskriva lite mer hur du känner och vad som kan få dig att känna så.
Du skriver att allt är bra nu, men du mår inte bra själv. Jag vet inte om du också försökt glömma det som hänt och därför tycker det obehagligt att gå till BUP och prata om det om igen?
På din fråga om det är normalt kan jag bara säga att känslor är som de är - dina är inte onormala.
Däremot är  de betydelsefulla och jag tror att det är viktigt att försöka förstå varför man känner som man känner.
Vilket ju är precis vad du gör nu.