Får självmordstankar när jag har mens
varje gång jag har mens får jag dessa symptom:
Illamående, svårt att röra mig p.g.a smärta i ben, fötter och höfter, jag blir väldigt blek, svårt att äta eller dricka och så får jag självmordstankar.
Ingen annan vet om delen med självmordstankar o svårt att äta, men jag ser ingen idé att leva med dessa symptom så om det inte finns någon lösning så tänker jag ta livet av mig för jag klarar inte av det.(Om ja hade haft en pistol hade ni aldrig fått det här medelandet)
Kan man operera bort förmågan att få barn (utan förälders tillstånd) på ett sätt så det försvinner, vill ändå inte ha barn.
Men om det går att fixa med medecin får ni skriva vilken
Bor i Linköping
EA_ita

BUP svarar:
Hej!
Jag förstår att det är jättetungt för dig att må så här dåligt varje gång du får mens. Mensen i sig är ju en påverkan på kroppen och jag har träffat andra tjejer som mått psykiskt dåligt i samband med mens. Vad det beror på eller hur det kommer sig att vissa får så här svåra symptom vet jag inte.
Jag tycker att du ska vända dig till ungdomsmottagningen eller till vårdcentralen. Berätta för dem hur jobbigt du har det. Alltihop inte bara dina fysiska symptom.
Det är viktigt att du berättar allt för att du ska få hjälp. Jag tycker också att du ska prata med dina föräldrar om hur dåligt du mår så att de kan hjälpa och stötta dig.
Att operera bort förmågan att få barn gör man inte när man är så pass ung som du, men jag är säker på att det går att hjälpa dig på annat sätt.
Vilken medicin som kan hjälpa är en fråga för läkarna.
Lycka till - jag vet att det finns hjälp.