Rösterna säger åt mig att göra saker
Hej är en tjej på 16 år jag mår väldigt dåligt. Jag har försökt tagit mitt liv flera gånger. Men misslyckas. Jag hōr röster som säger åt mig o göra saker. Hoppa från en bro. Knivhugga mig hãnga mig. Hoppa framfõr tåget även att jag måste dõda folk arnas så blir rõsten starkare. Ibland ser jag skuggor. Demonen talar till mig varje dag sover ingeting. Fōr det kan vara giftigt o gõra de. Ibland balanserar jag på broräcket. Har ingen kontakt med bup. Vill bara ta en pistol o skjuta mig själv
Svara på denna fråga

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Det var mycket bra gjort av dig att skriva till oss. Att känna och tänka som du gör är plågsamt och slitsamt. Det jag vet är att man inte måste ha det som du har hela tiden. Att det faktiskt finns hjälp att få och att man kan ha det lugnare och må bättre. Du vet nog inte detta än.
Du skriver att du inte har någon kontakt med BUP. Jag undrar om det verkligen inte finns någon som vet hur du har det. Det måste vara slitsamt att gå runt med de tankar och känslor som du bär på.
Om dina föräldrar inte vet något så tycker jag att det låter som ett viktigt första steg för dig att ta. Att faktiskt försöka prata med dina föräldrar. Då kan ni sen tillsammans ringa till BUP. Där finns det faktiskt människor som har mött andra som har det som du har det. Där kommer du med all säkerhet kunna få hjälp så att du kommer att kunna må lite bättre än du gör idag.
I och med att du nu skrev till oss så har du tagit första steget mot att kunna må lite bättre. Nu är det viktigt att du försöker ta nästa steg i den riktningen. Du har inget att förlora och allt att vinna.
Lycka till!