Nu ligger hennes liv i mina händer
hje jag vet inte vad jag ska göra. det finns en jag har chattat med hon älskar mej vi har bara ´chattat camat med jag har inte fått se henne på cam bara blider. jag får henna att må dåligt när jag säger att jag vill avsluat det vi har att jag inte älskar henne att jag inte har känslor för henne? jag orkar inte med henne. men hon vägrar att släppa mej och om jag går så tar hon livet av sej. hon kommer ta dö på sej själv för jag är den ända som hålleer henne vid liv. jag klarar inte av mej själv och mitt liv och nu ligger hennes liv i mina händer. hjälp mej vad ska jag göra snälla hjälp mej fort???
baloo

BUP svarar:
Hej baloo!
Tack för ditt brev, du har verkligen hamnat i en svår situation.
När jag läser ditt brev så blir jag faktiskt lite arg på den andra tjejen som lägger över ansvaret för hur hon mår på dig. Hon har ju ett eget ansvar att söka hjälp och att må bra. Det behöver du komma ihåg.
Jag tycker att du ska vända dig till någon vuxen i din närhet så att du kan få hjälp att hantera den här situationen. Du ska inte behöva ta ansvar på egen hand för den här tjejen. Du har rätt att må bra och du har rätt att avsluta en relation som inte är bra för dig.
I första hand kanske dina föräldrar kan hjälpa dig - om inte kanske skolkuratorn eller ungdomsmottagningen kan vara till hjälp. Du ska inte behöva ha hela ansvaret själv.
Lycka till!