Min familj låter mej inte vara med killar
Hej jag är en tonårig tjej och det är såhär att ja gillar verkligen en kille och han gillar mig också och allt är bra mellan oss men det finns ett problem... Min familj/föräldrar låter mig inte vara med killar p.g.a att det är så inom våran religon och "traditioner" och om dom skulle få reda på att ja hade en kille så skulle dom aldrig låta mig träffa han och jag gillar verkligen honom jätte jätte mycket o han mig och vi vill inte släppa taget av varann och han får mig att alltid att bli glad och lycklig och jag får liksom en dålig samvete när jag är med honom och gör saker bakom ryggen på mina föräldrar och säger till mina föräldrar att jag ska träffa mina tjejkompisar men istället träffa han o jag är rädd att om dom kommer på mig så kommer dom inte förstå att vi gillar verkligen varann och dom kommer tycka att vi är för små och att vi inte får umgås mer. Snälla snälla kan ni hjälpa mig.
081013

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det bästa råd jag kan ge dej är att försöka prata om din situation med  andra som utifrån erfarenhet känner till hur det kan vara, som kanske har egna erfarenheter och som kan ge dej tips om hur du kan göra. Kanske har du kompisar som är i samma situation som du? Kanske har du släktingar som har en friare syn på dessa frågor än dina föräldrar och som kan hjälpa dej prata med dina föräldrar?
För att få mer hjälp kan du anonymt chatta eller mejla med en kurator på Bris eller på tjejjouren hos Somaya
Lycka till!