Kan man ha svårt med impulsivitet fast man har ADD?
Kan man ha svårt med impulsivitet också fast man har Add? Och vad är egentligen impulsivitet? Asså vad betyder ordet. Om man har Add har man starka känslor precis som de med Adhd? Hoppas att ni svarar snart!
Anonym

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Impulsivitet betyder ungefär att man gör eller säger saker utan att tänka sig för. Ja, man kan vara impulsiv fast man har ADD och inte är hyperaktiv.
Exempel på impulsivitet är till exempel att: kasta ur sig svar på frågor innan den som frågar har pratat färdigt, ha svårt att vänta på sin tur, avbryta andras samtal eller lekar.
Eftersom du har en ADD-diagnos utgår jag ifrån att du har varit på en mottagning och gjort utredningen. Det bästa är att vända sig till den mottagningen för att få svar på frågorna.
Jag lägger till information om hur en utredning går till på BUP.
Lycka till!