Våldtagen av den jag älskar
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill typ bara dö, jag orkar inte mer.
Jag har blivit våldtagen flera ggr av min pojkvän, men jag vågar inte göra slut. När han har velat ha sex har jag sagt nej och då har han gjort det emot min vilja.
Jag kan inte prata med någon om det för dem vet inte att jag har en kille.
Vad ska jag gör? Jag orkar seriöst inte mer, det ända jag tänker på är hur jag ska ta livet av mig. Hur går man vidare efter att blivit våldtagen av en person man älskar?
Självmordsbenägen tjej

BUP svarar:
Hej, och tack för ditt fina och allvarliga brev.
Det är tydligt hur mycket din pojkvän betyder för dig, så mycket att du nu mår jättedåligt själv. Du är säkert på det klara med att våldtäkt är en brottslig handling oavsett hur situationen var, hur du var klädd och så vidare. Ändå blir det svårt.
Din fråga är hur du kan gå vidare efter att den du älskar våldtagit dig. Hur skulle du svara om du fick frågan av någon annan? Stanna upp ett slag och fundera på hur du tänker kring det.
Vad är det han betyder, vad gör dig så rädd så att du inte gör slut? Är du rädd för honom, rädd för vad andra skulle tycka eller rädd för något hos dig själv? Vad skulle hända? Du skriver att ingen vet att du har en kille, är det en anledning till att det blir så svårt att göra slut?
Du är inte ensam om att vara i denna situation men orsakerna bakom kan vara mycket olika. Som du har det nu så behöver du kunna prata med någon och ”bolla” omkring olika känslor och tankar bara genom att just prata. När du skrev brevet till oss började du där: du berättade. Det är mycket tyngre att vara ensam om något så svårt. Att prata med någon betyder inte att någon annan ska bestämma åt dig. Att bestämma är din egen sak. Men det hjälper dig att reda i hur du kan gå vidare. Den du pratar med måste vara en som du kan lita på. Om du inte har någon som du redan känner så kan du vända dig någon professionell person,t.ex. på ungdomsmottagningen där du bor. Du kan också vända dig anonymt till Kvinnofridslinjen 020-50 50 50. Gå in på deras webbsida för att läsa mer om hur man jobbar där, om icke spårningsbara tel samtal, tolkhjälp eller vad som skulle vara till hjälp för dig. Du kan också få info om var du kan få vidare hjälp. Tjejzonen har en avdelning i sin verksamhet som heter "Fråga juristen" som är ett annat tips jag vill ge dig.
Jag har uppfattat det som att dina känslor av att inte orka och vilja dö hör ihop med relationen till din kille. Kanske finns också annat bakom ditt dåliga mående, men i vilket fall ska du inte ha det såhär. Och du har börjat i rätt ände; fortsätt prata om hur du har det och hur du mår. Då kommer du vidare.
Önskar dig allt gott på den vägen!