Börjar tro att jag är bipolär
Jag börjar tro att jag är bipolär,just dom här veckorna är ganska svåra och jag blev nästan förkrossad när jag inte kunde hitta dom rätta sakerna att ta med mig till skolan så det slutade med att jag inte kunde ens gå dit.
Vissa gånger så berättar jag för mycket för folk och jag blir oftast irriterad och börjar slår på väggar så att jag inte börjar slå på personer,jag har oftast ångest och även om jag berättar mycket för folk så litar jag inte alls på någon.
Min familj tar mest skada av detta i och med mitt humör inte funkar alls med hur dom fungerar,men dom stöttar mig och gör det bästa dom kan.
Vissa gånger har jag tänkt att ta livet av mig bara för att slippa allting och vissa gånger tror jag faktiskt att jag har blivit galen..
Snälla hjälp mig.
Leah

BUP svarar:
Hej Leah och tack för ditt brev.
Jag vill börja med att säga att det kan finnas flera förklaringar till dina humörsvängningar och ditt psykiska dåliga mående än bipolär sjukdom. När man läser om symptom kan det vara lätt att känna igen sig i det som beskrivs.
Jag tycker att du ska prata med dina föräldrar om dina funderingar så att ni tillsammans kan söka hjälp på en BUP mottagning. Vare sig du har bipolär sjukdom eller ej så behöver du hjälp att ta reda på mer om ditt mående och att få hjälp med att hantera dina humörsvängningar så att de inte påverkar dig och din omgivning så negativt.
Eftersom du är 17 år har du också möjlighet att söka hjälp på egen hand, även om det bästa är om du och dina föräldrar kommer tillsammans.
Jag länkar till några artiklar med mer information.
Det finns bra hjälp att få både om man har bipolär sjukdom eller om humörsvängningarna beror på annat.
Hoppas du fått lite hjälp på vägen.