Han kunde slå mig
Vet inte riktigt vart jag ska vända mig med detta, men är iallafall en snart 17 årig tjej som förmodligen aldrig mer kommer våga ta chansen att bli kär. Sommaren 2017 så träffade jag liksom en kille sådär helt random, vi hade haft varandra på Snapchat i några år. Och vi bestämde oss föratt träffas tillslut. Nåt jag märkte när vi träffades var att han var sjuk i huvudet och jag typ blev attraherad av det? Och jag visste innerst inne att han var en skithög men jag tänkte att jag säkert skulle kunna ändra på honom, och det var första gången en sån vacker kille fallit för just mig? Det var så jag tänkte.. vi träffades mer och mer, vi blev ihop. Men jag märkte att det var svårare att älska honom. Antingen så fick jag sitta och oroa mig ofta föratt han alltid var ute och drack eller hamnade i slagsmål, eller så var jag orolig föratt han kanske skulle vara otrogen. Vi bråkade mer och mer. Vi gjorde slut 2 gånger. På ett sätt kände jag mig sårad men det kändes ändå bättre att släppa taget om honom. För vi var ju trots allt motsatserna till varandra, vi försökte och försökte få oss till att funka men det fick inte helt enkelt.. förutom att jag blev sårad så var han väldigt dominant av sig i sängen, och jag gillade det också antar jag, tills det blev mer seriöst, han kunde slå mig, ta stryptag utan att vi hade sex och för han var det säkert på skoj men för mig var det inte så.. Han ville ha sex hela tiden och jag sa sen när jag ingen kände för det. Men han drog av mig kläderna ändå. Och liksom det var inte bara det som var hemskt, utan sexet var smärtfullt.. ibland slutade det med att jag grinade och skrek och faktiskt då slutade han. Nu till frågan.. jag har inte kunnat haft sex eller blivit kär sen dess.. hur ska jag göra? Jag har älskat sex? Jag har kunnat blivit kär hur lätt som helst. Men minnena finns alltid där.. och jag vill liksom inte dra in polis eller nåt sånt.. jag vill bara veta hur jag ska göra föratt kunna gå vidare, att bli kär igen? För det är hemskt att vara såhär.. allt jag kan tänka på är att jag vill ha det igen, men såfort en kille kommer innanför trosorna så blir jag rädd och får panik, och jag släpper inte in nån kille i mitt liv för jag vågar inte ta chansen att bli sårad igen.. Jag ber om hjälp. För jag vet ärligt inte hur jag ska hantera detta längre..
anonym

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Det låter hemskt det du varit med om. Det låter som dina gränser inte alls respekterats utan att du utsatts för våldtäkt och grova kränkningar. Jag tycker inte konstigt att du nu känner dig försiktig och kanske inte heller riktigt vet hur du ska förhålla dig och kanske rädd att dina gränser igen inte ska bli respekterade?
Det är bra att du vill ha hjälp att prata om det och igen vilja känna kärlek och sex. Du behöver prata med någon som förstår vad du varit med om. Jag tycker att du kan söka hjälp i första hand på en ungdomsmottagning eller BUP. Kanske kan du ringa till båda ställena och höra dig för vilken hjälp de har att erbjuda. Hoppas du hittar någon samtalspartner som ger dig tid att läka de hemska erfarenheter du har av en nära relation som skrämt dig mycket.